میز فروش صنایع دستی توسط کانون مهارت های زندگی و آسیب های اجتماعی برگزار شد.

تعداد بازدید:۵۸۷
میز فروش صنایع دستی توسط کانون مهارت های زندگی و آسیب های اجتماعی برگزار شد.

برای این بخش ۳ میز در نظر گرفته شد که یکی برای چرم دوزی و دو میز دیگر برای محصولات کار دست خیریه­ی حضرت رسول اکرم تخصیص یافت.

۱. چرم دوزی:

امروزه یکی از پرطرفدارترین صنایع دستی هنر چرم دوزی است که با استفاده از چرم و برخی از ابزارها انجام می شود. هنر چرم دوزی یکی از شاخه های صنایع دستی است که در ایران سابقه هزارساله دارد. برخی از هنرمندان بعد از یادگیری این هنر درآمدزایی می کنند.

از عزیزانی که کار تولید محصولات چرمی را انجام می­دادند برای عرضه محصولات تولیدی خودشان دعوت به عمل آمد.

محصولات شامل کیف دوشی، کیف پاسپورتی، دیپلمات، کمربند، کیف پول، جاکارتی و ....... شده میشوند که همگی از چرم طبیعی تولید شدند.

همانطور که انتظار میرفت صنایع دستی چرمی به دلیل تطبیق پذیری با علایق و خواسته های مردم بسیار مورد استقبال قرار گرفت و با زیبایی بینظیر خود، بازدیدکنان بسیاری را جذب کرد و در طی این ۳ روز مبلغی بالغ بر سی و پنج میلیون ریال فروش داشت.

۲. محصولات خیریه حضرت رسول اکرم:

صنایع دستی بخش قابل توجهی از بازارهای سنتی را در شهرهای مختلف استان تشکیل می­دهد که بازتابی از تمدن و فرهنگ مردم است و یکی از مهم ترین مهارت ها در صنایع سنتی به حساب می آید. 

محصولات کار دست از خیریه­ی حضرت رسول اکرم شامل: سفره نان کلاه حمام حوله دستمال رنگی کیف ساک دستی و ......... که تماما توسط زنان سرپرست خانوار و دختران دارای معلولیت جسمی و ذهنی تولید می­شود، به امانت گرفته شد.

علاقه مندان به این صنعت، ازین نمایشگاه به خوبی استقبال کردند و صنایع دستی ذکر شده در طی این سه روز مبلغی بالغ بر شانزده میلیون ریال فروش داشته که این مبلغ تماما به خیریه مذکور مرجوع شد.

آخرین ویرایش۲۷ فروردین ۱۴۰۱