چراغ دانش‌اندوزی روشنی بخش دانشگاه بیرجند؛

تبیین جایگاه والای آموزش و تکریم مقام استاد در دهه سرآمدی آموزش

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۲ کد : ۷۸۳۱ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۳۷۰
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند همزمان با گرامی داشت دهه سرآمدی آموزش برنامه های دانشگاه بیرجند را با هدف تبیین جایگاه والای آموزش و تکریم مقام استاد اعلام کرد.
تبیین جایگاه والای آموزش و تکریم مقام استاد در دهه سرآمدی آموزش

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر محسن آیتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری فرارسیدن هفته گرامی‏داشت دهه سرآمدی آموزش را به تمامی اعضای هیأت علمی، کارشناسان آموزشی و مدرسین مدعو و تمامی دانشگاهیان فرهیخته تبریک گفت.
دکتر آیتی افزود: در شرایط کنونی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، کلاس‏های درس به صورت غیر حضوری و الکترونیکی در حال برگزاری است جامعه دانشگاهی تمامی توان خود را به‌کار گرفته است تا چراغ آموزش و دانش اندوزی همچنان پرفروغ روشن و روشنی بخش باشد. 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به اقدامات و برنامه‌های این معاونت که در دهه سرآمدی آموزش به منظور تبیین جایگاه والای آموزش و تکریم مقام استاد برگزار خواهد شد اشاره کرد و بیان داشت: آئین بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه بیرجند با معرفی اعضای هیأت علمی، مدرسین مدعو و کارشناسان آموزشی نمونه دانشگاه بیرجند به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
دکتر آیتی افزود: در این آئین تجلیل علاوه بر معرفی اساتید راهنمای برتر در دوره کارشناسی، اساتید نمونه دانشجویان ورودی، اساتید راهنمای پایان‌نامه‌ها، رساله‌های ارشد و دکتری (شامل آیین‌نامه جهت‌دهی به پایان نامه‌ها)، اساتید فعال در آموزش الکترونیک معرفی خواهند شد و از اساتید بازنشسته و اعضای هیأت علمی که ارتقا یافته‌اند نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.
دکتر آیتی در ادامه اعلام برنامه‌های پیش بینی شده در این ایام گفت: کارگاه‌های دانش افزایی شامل کارگاه « آینده آموزش‌های الکترونیکی و تجارب جهانی » با حضور جناب آقای صفوی رئیس محترم کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سخنرانی های تخصصی آموزشی و یادگیری توسط اساتید خبره برگزار می‌شود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ادامه داد: برای پاسخگویی به دغدغه‌های آموزش‌ مجازی دانشجویان، سلسله نشست‌های پرسش و پاسخ در بستر سامانه آموزش های الکترونیکی برگزار می‌شود و همچنین در چندین  ارتباط زنده به سؤالات دانشجویان  در بستر شبکه‌های اجتماعی پاسخ داده خواهد شد.
دکتر آیتی با تأکید بر اهمیت تدوین آیین نامه کیفیت بخشی توضیح داد: تدوین این آئین‌نامه زمینه مناسبی برای توجه به مقوله کیفیت فراهم خواهد آورد.
وی به راه اندازی سامانه‏های اشتراک تجارب اعضای هیأت علمی و سامانه کالج و مرکز آموزش‏های آزاد دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این ایام سامانه تیکتینگ برای رفع هر چه بهتر و سریعتر مشکلات دانشجویان در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات راه‌اندازی می‌شود و همچنین از سایت آیین نامه های آموزشی رونمایی به عما خواهد آمد.
ایشان در ادامه این مصاحبه ضمن برشمردن برنامه‌های متنوع و تخصصی دانشکده‌ها تصریح کرد: حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه همزمان با گرامی داشت دهه سرآمدی آموزش به برگزاری کرسی آزاد اندیشی، نقد و نظر پیرامون منشور اخلاقی اساتید و کرسی آزاد اندیشی، اخلاق در آموزش مجازی و  نشست های دانشجویی با محوریت بحث در مورد مسائل مرتبط با آموزش های مجازی اقدام خواهد نمود.
تهیه کلیپ‌هایی با عنوان(گپی با اساتید)، مسابقه عکس دانشجویان همراه با اساتید، مسابقه خاطره‌های دانشجویی با محوریت( بهترین خاطره از استاد یا کلاس درس)، مسابقه خاطره اساتید با محوریت بهترین خاطره دوران تدریس از دیگر برنامه‌های دانشگاه بیرجند در دهه سرآمدی آموزش است.

آخرین ویرایش۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹