مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه:

همزمان با ولادت امام زمان (عج) جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

۰۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۲ کد : ۲۷۰۷۰ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۲۵۲
حجت الاسلام والمسلمین جعفری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در نشست خبری جشن ازدواج دانشجویی بیان کرد: امسال این جشن ۷ اسفند در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد و ۵۵ زوج در آن شرکت خواهند کرد که ۱۰ نفردانشجوی تحصیلات تکمیلی، ۲۵ نفر فعال فرهنگی، ۲۰ نفر نخبه علمی و معدل الف و ۵ زوج با مهریه ۱۴ سکه و کمتر از آن هستند.
همزمان با ولادت امام زمان (عج) جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند؛ حجت الاسلام والمسلمین جعفری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در نشست خبری جشن ازدواج دانشجویی ضمن تبریک روز جوان و اعیاد شعبانیه به موضوع اصل ازدواج دانشجویی پرداخت و گفت: ازدواج دانشجویی در دهه ۷۰ و ۸۰ در دانشگاه‌ها وجود داشته و همه ساله رو به رشد بوده است. ازدواج درون دانشگاهی به دلیل آگاهانه بودن انتخاب، درک طرفین و ساده بودن مراسم، ازدواجی پایدار است. 
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: طی بررسی‌های انجام شده در سطح کشور، ازدواج‌های دانشجویی که منجر به طلاق شده‌اند نسبت به سایر ازدواج‌ها درصد کمی را به خود اختصاص داده‌اند. 
ایشان همچنین بیان کرد: اگر در دانشگاه‌ها به سمتی حرکت کنیم تا جوانان حین تحصیل ازدواج کنند هم تحصیل آنان رشد بهتری خواهد داشت و مشکلات ازدواج آنان کمتر خواهد بود و هم محیط دانشگاه به فضای امن‌تر و سالم‌تری برای تحصیل جوانان تبدیل می شود. 
حجت الاسلام جعفری اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که امروزه وجود دارد کمبود خوابگاه متاهلین است و با توجه به بحث جوانی جمعیت این یک ضرورت است تا جوانان بتوانند زودتر برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند و ثمره آن رشد جوانی جمعیت کشور خواهد بود. 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: چندین سال است که جشن‌های ازدواج در دانشگاه‌ها تعطیل شده است اما این برنامه در شکل و قالب دیگری مثل همسفر در بهشت و سفر سه روزه به مشهدو... برقرار است ولی بازتاب آن در دانشگاه‌ها نسبت به جشن‌های درون دانشگاه کمتر است اما امسال این جشن ۷ اسفند در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد و ۵۵ زوج در آن شرکت خواهند کرد که ۱۰ نفردانشجوی تحصیلات تکمیلی، ۲۵ نفر فعال فرهنگی، ۲۰ نفر نخبه علمی و معدل الف و ۵ زوج با مهریه ۱۴ سکه و کمتر از آن هستند. در این جشن هدایا، تسهیلات و وام هایی نیز  به زوجین تعلق خواهد گرفت.
ایشان در پایان اضافه کرد: بحث انتخابات نیز بحث مهمی می‌باشد و همه ما وظیفه داریم که بر این مبحث تاکید کنیم و بنابر فرموده مقام معظم رهبری هرچه انتخابات پرشورتر باشد موجب افزایش اقتدار ملی است، بنابراین لازم است انتخابات ۱۱ اسفند پرشوری را داشته باشیم و به این وظیفه ملی، مذهبی، اعتقادی و دینی خودمان بها بدهیم.

آخرین ویرایش۰۲ اسفند ۱۴۰۲