در آستانه دهه مبارک فجر انجام شد؛

دیدار گزینشگران با رئیس دانشگاه بیرجند

۰۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۰ کد : ۲۶۸۳۷ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۶۰۱
در آستانه دهه مبارک فجر و به مناسبت چهل و یکمین سالگرد صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) در امر گزینش، اعضا و گزینشگران هسته گزینش دانشگاه‌های بیرجند، صنعتی بیرجند، بزرگمهر قائنات و پارک علم و فناوری استان، با دکتر لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(در روز شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲) دیدار کردند.
دیدار گزینشگران با رئیس دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرند، در دیدار گزینشگران هسته گزینش دانشگاه، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه، با اهدای لوح تقدیر از فعالیتهای اعضای هسته گزینش دانشگاه، رابطان هسته گزینش در دانشگاه‌های بیرجند، صنعتی، بزرگمهر قائنات و پارک علم و فناوری استان، مصاحبه‌گران، محققان و کارشناسان قدردانی به عمل آورد.
در این نشست، دکتر لامعی، با تسلیت سالروز وفات قهرمان کربلا و راوی صادق حادثه عاشورا، بر علم و علم گرایی در همه امور از جمله در حوزه گزینش تأکید کرد و گفت: گزینش بایستی به سمت انتخاب توانمندترین و صالح ترین نیروها حرکت نماید. وی چهل و یکمین سالگرد صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در امر گزینش را تبریک گفت و افزود: گزینش با درایت و اندیشه سرشار حضرت امام خمینی(ره) تحول و تکوین یافت.

در گزینش افراد علم و تخصص ملاک قرار گیرد
رئیس دانشگاه بیرجند با تأکید بر اینکه در گزینش افراد علم و تخصص ملاک قرار گیرد، اضافه کرد: گزینش مجموعه‌ای فراجناحی برای جذب نیروهای تراز انقلاب اسلامی است.
همچنین، حجت الاسلام والمسمین محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن گرامیداشت روز گزینش بر استقلال گزینش تأکید کرد و گفت: گزینش‌ها باید مصلحت نظام را در نظر بگیرند و  فعالیت‌هایشان  نیز در جهت حفظ باشد.
در این نشست، محمدجواد مشاوری‌نیا، مدیر هسته گزینش دانشگاه به فلسفه گزینش و همچنین فرمایشات امامین انقلاب اسلامی درباره گزینش اشاره کرد و گفت: گزینش‌ها در تشخیص ها بایستی خدا را در نظر بگیرند.
وی به فرمایشات حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) درباره گزینش که می فرمایند: "اصل بازسازی و گزینش و انتخاب افراد صالح و رد اشخاص غیر صالح یک ضرورت است." که به تعبیر معظم له گزینش مثل صراط است.
مدیر هسته گزینش دانشگاه بیرجند به ذکر نکاتی از سخنان آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با گزینشگران اشاره کرد و گفت: "کار گزینش جلوه‌ای از عدالت اداری است. " "عدالت در گزینش‌ها مورد تأکید است و بنای دولت بر تقویت گزینش‌ها است."
مدیر هسته گزینش دانشگاه در این جلسه به اهم اقدامات و فعالیتهای انجام شده در یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: در دانشگاه‌های زیر مجموعه هسته گزینش 816 کارمند حشور دارند که در طول یکسال گذشته با برگزاری 23 جلسه انجام امور و فرآیند گزینش 313 نفر اعم از کارمندان بدورود و بکارگیری، تمدید قرارداد، تبدیل وضعیت استخدامی، انتصاب و انتقال صورت پذیرفته است. به گونه ای که بطور متوسط در هر روز کاری به یک و نیم پرونده رسیدگی شده است.
وی با اعلام اینکه  مهلت قانونی رسیدگی به هر پرونده 3 ماه است، افزود: با تلاش همکاران هسته گزینش دانشگاه این زمان به نصف مهلت تعیین شده یعنی 45 روز تقلیل یافته است.
دبیر شورای مدیران هسته‌ای گزینش منطقه 9 کشور همچنین به برگزاری و میزبانی نشست مدیران گزینش استان به همت هسته گزینش دانشگاه پس از وقفه‌ای 4 ساله اشاره کرد و ادامه داد: امور مربوط به دبیرخانه شورای گزینش دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی منطقه 9 کشور در حال حاضر بر عهده هسته گزینش دانشگاه بیرجند است.
وی برگزاری دوره آموزشی آشنایی با گزینش برای کارمندان دانشگاه‌های استان، تکمیل و بروز رسانی سایت گزینش را از جمله دیگر فعالیت‌های این مدیریت برشمرد و تأکید کرد: از ظرفیت قانونی گزینش در سالم سازی محیط بویژه در حوزه عفاف و حجاب استفاده شده است.
شایان ذکر است؛ علاوه بر لوح اهدایی از سوی رئیس دانشگاه، در این جلسه، لوح تقدیرهای صادره از سوی معاون توسعه و مدیریت و مدیر  هسته گزینش استانداری خراسان جنوبی  نیز به گزینشگران اهدا شد.

آخرین ویرایش۰۷ بهمن ۱۴۰۲