در آزمایشگاه عایق و فشارقوی دانشگاه بیرجند انجام شد؛

اولین تست آزمایشگاهی خودرو بالابر عایق خط گرم با مقیاس واقعی

۱۸ مهر ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۳ کد : ۲۵۳۴۳ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۴۳۵
اولین تست آزمایشگاهی خودرو بالابر عایق خط گرم با مقیاس واقعی در آزمایشگاه عایق و فشارقوی روز شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه بیرجند انجام شد.
اولین تست آزمایشگاهی خودرو بالابر عایق خط گرم با مقیاس واقعی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، باتوجه به درخواست شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی جهت تست خودروهای بالابر عایق خط گرم، این تست آزمایشگاهی با استفاده از دستگاه پرتابل فشارقوی در محیط از پیش تعیین شده دانشگاه، (محوطه نیروگاه خورشیدی)، توسط دکتر رضا شریعتی­‌نسب و دکتر مرتضی قایدی صورت گرفت. این تست برای اولین‌بار در شرق کشور در مقیاس واقعی انجام گرفته و ­زمینه فراهم آوردن قرارداد رسمی برای ادامه کار در تست بالابر عایق خط گرم کل استان خراسان جنوبی، استان­‌های مجاور و حتی کشور همسایه، افغانستان را فراهم می­‌کند.
آزمایشگاه عایق و فشارقوی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه بیرجند از سال 1392 با هدف تأمین نیازهای پژوهشی و آموزشی دانشجویان مهندسی برق قدرت و صنعت برق به همت اعضای هیأت علمی دانشگاه؛ دکتر حمیدرضا نجفی و دکتر رضا شریعتی‌نسب تأسیس و راه اندازی گردید. از آن زمان، به مرور به تجهیزات این آزمایشگاه اضافه شد تا جایی که امروزه یکی از کامل­‌ترین آزمایشگاه‌­های عایق و فشارقوی کشور محسوب می‌­شود و در حال حاضر به عنوان آزمایشگاه مرجع استاندارد با همکاری  شرکت آزمایشگاه‌های صنایع انرژی ایران (اپیل) به ارائه خدمات می‌پردازد.

آخرین ویرایش۱۸ مهر ۱۴۰۲