جلسه مشترک حوزه پژوهشی با رئیس سازمان نظام ‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

۱۸ مهر ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۶ کد : ۲۵۳۴۲ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۹۲۵
جلسه مشترک نمایندگان حوزه پژوهشی دانشگاه بیرجند با رئیس سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی در محل این سازمان روز یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ برگزار گردید.
جلسه مشترک حوزه پژوهشی با رئیس سازمان نظام ‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این نشست مشترک، مهندس صمدیان، رئیس سازمان ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران و اشاره به دغدغه‌ها و چالش‌های حوزه کشاورزی گفت: ورود فارغ‌التحصیلان کشاورزی به صنعت، بهبود ضریب تبدیل، افزایش بهره‌وری تولید در واحد سطح و بحث کیفیت و سلامت از این دست چالشها است. در ادامه، دکتر اکبرپور معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه به ظرفیت‌های دانشگاه از جمله امکانات آزمایشگاهی توضیحاتی ارائه داد و به بحث‌های اجتماعی و الگوهای مشارکتی در حوزه کشاورزی تأکید کرد.
همچنین، دکتر جهانی، رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی به تشریح وضعیت دانشکده کشاورزی و مسائل پیش‌روی حوزه کشاورزی استان من‌جمله خام‌فروشی محصولات و استانداردسازی برای تولید محصولات ارگانیک اشاره کرد. در این جلسه دکتر اکبری، مدیر کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت به ضرورت تعامل دانشگاه بیرجند و سازمان نظام‌مهندسی به عنوان بازیگران مهم حوزه کشاورزی استان اشاره کرد و پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک را ارائه کرد. سپس، دکتر نوعی، مسئول هسته کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت دانشکده کشاورزی، دکتر نعیمی‌پور، مدیرگروه علوم دامی دانشکده کشاورزی و دکتر دیدارخواه و دکتر خیاط از اعضای هیأت علمی دانشگاه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه همکاری دانشگاه با سازمان نظام‌مهندسی را همچون ایجاد فرصت برای دانشجویان جهت کارورزی در صنایع استان با پیگیری سازمان نظام‌مهندسی، ایجاد ایستگاه اصلاح نژاد دام و افزایش بهره‌‍وری، استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه در صنعت کشاورزی، تهیه کودهای ارگانیک و...را پیشنهاد دادند و مقرر شد این جلسات ادامه داشته و با همکاری دو مجموعه از ظرفیت‌های سرمایه گذاری موجود استفاده شود.

آخرین ویرایش۱۸ مهر ۱۴۰۲