رایزنی همکاری‌های علمی دانشگاه بیرجند با دانشگاه‌های بین المللی

۰۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۶ کد : ۲۵۲۲۳ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۰۱۰
جلسات رایزنی و تبادل نظر در خصوص همکاری‌های علمی بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه‌های بین المللی از جمله دانشگاه اورال کشور روسیه، دانشگاه‌هایی از کشورهای چین، تاجیکستان، اندونزی، ویتنام، پاکستان، نیجریه، و افغانستان در حاشیه برگزاری المپیاد جهانی ورزشی دانشجویان در کشور روسیه برگزار شد.
رایزنی همکاری‌های علمی دانشگاه بیرجند با دانشگاه‌های بین المللی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، جلسات رایزنی و تبادل نظر در خصوص همکاری‌های علمی بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه اورال کشور روسیه برگزار شد. در این نشست که معاون بین الملل، معاون پژوهشی، رئیس دانشکده علوم انسانی، رئیس دانشکده علوم ورزشی، و رئیس مرکز ایرانشناسی و تدریس زبان فارسی دانشگاه اورال روسیه حضور داشتند دو طرف زمینه‌های مختلف همکاری دو جانبه را بررسی کردند. در این نشست طرف روسی اعلام آمادگی کرد تا در زمینه‌های مختلف از جمله گشایش مرکز زبان روسی در دانشگاه بیرجند، تبادل استاد و دانشجو، انجام تحقیقات علمی مشترک و ... همکاری کند. همچنین دکتر حسین نویدی نیا رئیس دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه ضمن معرفی دانشگاه بیرجند و برشمردن پتانسیل‌های آن، آمادگی دانشگاه بیرجند برای همکاری در حوزه‌های مختلف مورد علاقه از جمله تبادل استاد و دانشجو و همکاری با مرکز ایرانشناسی و تدریس زبان فارسی دانشگاه اورال را اعلام کرد. در پایان نشست، حوزه‌های مورد علاقمندی دو طرف در قالب پروتکلی تهیه شده و مقرر شد تا در جلسه‌ای تفاهم نامه همکاری علمی پس از بررسی‌های لازم به تأیید و امضای روسای دو دانشگاه برسد. 
شایان ذکر است؛ پس از برگزاری این المپیاد نیز رایزنی های لازم برای همکاری‌های بین المللی با این دانشگاه‌ها ادامه دارد. دانشگاه فدرال اورال با داشتن قریب به چهل هزار دانشجو یکی دانشگاه‌های برتر کشور روسیه می باشد.
رایزنی افزایش همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه بیرجند
همچنین جهت افزایش تبادلات علمی بین المللی دانشگاه، دکتر حسین نویدی نیا رئیس دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه با مدیران بین الملل و مسئؤلین دانشگاه‌های مختلف حاضر در این المپیاد از کشورهای روسیه، چین، تاجیکستان، اندونزی، ویتنام، پاکستان، نیجریه، و افغانستان دیدار کرد. در این نشست‌ها زمینه‌های مختلف همکاری بین دانشگاهی بررسی شده و مقرر شد تا تفاهم نامه همکاری علمی در جلسات حضوری یا مجازی با حضور روسای دانشگاه‌ها به امضا رسد.

آخرین ویرایش۰۵ مهر ۱۴۰۲