همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس انجام شد؛

نامگذاری سرای دانشجویان بین الملل به نام دانشجوی شهید عیسی خدری

۰۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۶ کد : ۲۵۲۲۲ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۱۸۳
سرای دانشجویان بین الملل همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس به نام دانشجوی شهید سردار عیسی خدری نامگذاری شد.
نامگذاری سرای دانشجویان بین الملل به نام دانشجوی شهید عیسی خدری

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، همزمان با آغاز هفته گرامیداشت دفاع مقدس و فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت، سرای دانشجویان بین الملل دانشگاه به نام دانشجوی شهید عیسی خدری نامگذاری گردید.
روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه علاوه بر طراحی و چپ و نصب تابلوی سرای دانشجویان بین الملل به نام شهید سرافراز عیسی خدری، تابلوی زندگی نامه این شهید والامقام را در ورودی این خوابگاه نصب کرد. 
شهید عیسی خدری دانشجوی رشته امور زراعی دانشگاه بیرجند بود که در 16 اسفندماه سال 1365 در ادامه عملیات کربلای 5 در منطقه عملیاتی شلمچه به فیض شهادت نائل گشت.

 

دانشجوی شهید عیسی خدری

دانشجوی مقطع کاردانی رشته امور زراعی دانشگاه بیرجند
تاریخ و محل شهادت: 1365/12/16 ـ در ادامه عملیات کربلای 5 منطقه عملیاتی شلمچه

خلاصه ای از زندگینامه شهید عیسی خدری:
شهید عیسی خدری دومین شهید خانواده در سال 1341 در خانواده‌ای مذهبی در روستای محمد شاهکرم از توابع زابل چشم به جهان هستی گشود. وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و راهنمایی در رشته کشاورزی هنرستان فنی به ادامه تحصیل پرداخت و همگام با امت مسلمان و رنجدیده ایران اسلامی با شرکت در راهپیمایی‌ها به مبارزه با رژیم منحوس پهلوی پرداخت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. وی پس از شرکت در عملیات پیروزمندانه فتح خرمشهر در سمت‌های مسئول بسیج شهر زابل ، مسئولیت سپاه ناحیه دوست محمد زابل و عضویت در بخش اطلاعات عملیات سپاه زابل خدمات شایانی برای مردم و در راه اسلام عزیز انجام داد.
این شهید بزرگوار با پذیرفته‌شدن در رشته کشاورزی دانشگاه بیرجند در مقطع کاردانی به ادامه تحصیل پرداخت. در دوران دانشجویی نیز مسئولیت‌های متعددی از جمله عضویت در شورای مرکزی پایگاه مقاومت و بنیانگذاری انجمن اسلامی را برعهده گرفت. پس از اتمام دوره تحصیلی در مقطع کاردانی با شرکت در امتحان کارشناسی و پذیرفته شدن به خدمت در سپاه پاسداران ادامه داد. در دفتر بسیج مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق ( شعبه مشهد) و سپس به عنوان معاونت طرح، برنامه و نظارت و پیگیری استان سیستان و بلوچستان به تلاش در پیشبرد اهداف مقدس انقلاب اسلامی پرداخت.
دانشجوی شهید خدری در ادامه عملیات پیروز کربلای 5 به جبهه رفت و پس از رشادت‌های فراوان سرانجام به منتهای آرزوی خویش که همانا شهادت در راه خداست نایل آمد.
در رابطه با اخلاق نیکوی ایشان پدر بزرگوارش مینویسد: ایشان انسانی به تمام معنی انسان بود با بزرگان چون فرمانبری دانا ، با زیردستان چون برادری مهربان و با گردنکشان و زورگویان قاطع و سازش ناپذیر بود. او همیشه و در همه حال به یاد خدا بود.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

آخرین ویرایش۰۵ مهر ۱۴۰۲