اعتبارات پاییز ۱۴۰۲ شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی اعلام شد

۲۶ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۷ کد : ۲۵۱۱۰ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۰۵۹
مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از تخصیص اعتبار مبلغ ۲۰ میلیون ریال با تخفیف ۴۰ درصدی برای متقاضیان استفاده از خدمات مراکز آزمایشگاهی عضو این شبکه در پاییز ۱۴۰۲ خبر داد.
اعتبارات پاییز ۱۴۰۲ شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی اعلام شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، به نقل از پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، هدف از تخصیص اعتبارات فصلی را ترویج و توسعه پژوهش‌ها و بهره‌مندی هرچه بهتر از ظرفیت‌های آزمایشگاه‌های کشور عنوان کرد و افزود: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، بستری تعاملی میان ارائه کنندگان و متقاضیان امکانات و خدمات آزمایشگاهی است و ضمن ایجاد فرصت استفاده بهینه از امکانات و توانمندی‌های آزمایشگاهی سراسر کشور، پیوند میان بخش عرضه و تقاضای خدمات آزمایشگاهی بدون محدودیت جغرافیایی را مستحکم و زمینه توسعه پژوهش‌ها، ارتقای محصولات و حرکت در مرزهای دانش و فناوری را فراهم می‌کند.   
وی با اشاره به ارائه تخفیف استفاده از خدمات مراکز آزمایشگاهی عضو در قالب اعتبارات فصلی برای مخاطبین عنوان کرد: دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، استادان دانشگاه، پژوهشگران، نخبگان، مخترعان و شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله مخاطبین خدمات آزمایشگاهی هستند که پس از عضویت در باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی، اعتبارات فصلی به آنان اختصاص داده می‌شود.   
اسدی‌فرد بیان کرد: این طرح‌های تخفیفی بخشی از طیف گسترده خدمات و حمایت‌های شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از فعالان زیست‌بوم پژوهش، فناوری و نوآوری است که در راستای رسالت این شبکه و با هدف ارتقای پژوهش‌های کاربردی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، توسعه محصولات دانش‌بنیان، ارتقا سطح علمی و فناوری کشور، ارتقای کیفی فرآورده‌ها و محصولات تولیدی و نظارت بر محصولات وارداتی انجام می‌شود.   
مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، با اشاره به اعلام اعتبارات فصل پاییز 1402 عنوان کرد: بر اساس طرح های مصوب شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، در قالب طرح تخفیف پاییز 1402، مبلغ 20 میلیون ریال با 40 درصد تخفیف، اعتبار ویژه اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای همین بازه، اختصاص می‌یابد.   
اسدی فرد، با اشاره به استقبال گروه‌های مخاطب از این تسهیلات عنوان کرد: از ابتدای سال 1402 حدود 85 میلیارد ریال از اعتبارات مصوب شبکه در قالب طرح های اعتباری عمومی هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، اولویت های پژوهشی ستادهای توسعه فناوری، اعتبار ویژه برگزیدگان بنیاد علمی نخبگان، سرآمدان علمی ایران و غیره استفاده شده است.  
مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، با اشاره به نقش خدمات آزمایشگاهی در تکمیل و پیشبرد طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌ها و طرح‌های فناورانه عنوان کرد: در طرح بهار و تابستان 1402 تعداد 6 هزار نفر دانشجو و 3 هزار عضو هیئت علمی یارانه طرح را دریافت کردند که در مجموع 180 میلیارد ریال اعتبار به این افراد تخصیص یافت.  
وی با اشاره به این‌که بر اساس اعلام قبلی، طرح‌های پژوهشی و فناورانه اولویت‌دار ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از تسهیلات تخفیف خدمات آزمایشگاهی برخوردار می‌شوند، افزود: هدف و رویکرد شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، ایجاد زمینه‌ای مساعد برای رسیدن خدمات آزمایشگاهی با کیفیت مطلوب و استانداردهای شاخص به متقاضیان از یک سو و استفاده حداکثری و بهینه از زیرساخت‌ها، تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی از سوی دیگر است که در سراسر کشور و ذیل مراکز و مجموعه‌های مختلف اعم از دولتی و خصوصی پراکنده هستند.  
لازم به ذکر است اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند از اعتبارات طرح تخفیف خدمات آزمایشگاهی ویژه پاییز 1402 بهره‌مند شوند. 
شروع ثبت نام این طرح روز دوشنبه 27 شهریورماه ساعت 10 صبح خواهد بود و از ابتدای مهر 1402، امکان بهره‌مندی از اعتبارات این طرح فراهم است.

آخرین ویرایش۲۶ شهریور ۱۴۰۲