قرارگیری نشریه مطالعات بین رشته‌ای ادبیات، هنر و علوم انسانی دانشگاه بیرجند در فهرست نشریات معتبر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)

۰۷ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۰ کد : ۲۴۹۴۶ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۹۶۰
نشریه مطالعات بین رشته‌ای ادبیات، هنر و علوم انسانی دانشگاه بیرجند موفق به کسب امتیاز لازم برای نمایه شدن در فهرست نشریات معتبر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) شد. همچنین این نشریه برای دومین سال پیاپی در ارزیابی سال ۱۴۰۱ کمیسیون نشریات وزارت علوم، توانست رتبه علمی (ب) را کسب نماید.
قرارگیری نشریه مطالعات بین رشته‌ای ادبیات، هنر و علوم انسانی دانشگاه بیرجند در فهرست نشریات معتبر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، نشریه مطالعات بین رشته‌ای ادبیات، هنر و علوم انسانی دانشگاه بیرجند که فرایندهای اداری و علمی خود را از سال 1399 آغاز کرد، توانست در اولین سال انتشار خود در ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه علمی«ب» را به دست آورد و در ارزیابی سال جاری هم با ارتقا بسیار خوب امتیاز نشریه، همچنان حائز رتبه «ب» شد. افزون بر این موفقیت، نشریه مطالعات بین رشته ای ادبیات، هنر و علوم انسانی در اولین سال مجاز ورود به ارزیابی نشریات ISC امتیاز لازم  را برای نمایه شدن کسب کرد.
استاد علی رضا انوشیروانی سردبیر، دکتر ابراهیم محمدی، مدیر مسئول و دکتر علی اکبر محمدی، مدیر اجرایی این نشریه هستند. دکتر بهارک ولی نیا و دکتر کتایون زارع طوسی، ویراستاران فارسی و انگلیسی این نشریه را بر عهده دارند.
همچنین دکتر علی اکبر محمدی، مدیر اجرایی این نشریه هیئت محترم تحریریه داخلی و خارجی، داوران گرامی و فرهیخته، صفحه آرا و شرکت نونگاه را در این موفقیت سهیم دانست و افزود: حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی معاونت محترم پژوهش و فناوری و همکاران خدوم و پرتلاش این مجموعه قابل تقدیر و تکریم است.
نشریه مطالعات بین رشته ای ادبیات، هنر و علوم انسانی که نگاهی بین المللی دارد و به توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، رصد و پایش شرایط لازم برای ثبت در نمایه های بین المللی مثل   Scopusو رعایت استاندارهای بایسته، به زودی در این خصوص توفیق خواهد داشت. نشریه مطالعات بین رشته ای در زمینه موضوعات ادبیات تطبیقی، ادبیات جهان، ارتباطات و تعاملات میان ادبیات و سایر رشته‌های علوم انسانی از جمله: ترجمه‌پژوهی، دین‌پژوهی، فلسفه، زبانشناسی، تاریخ، جغرافیا، علوم اجتماعی، روان‌شناسی، حقوق، مطالعات فرهنگی، علوم سیاسی، ارتباطات و تعاملات ادبیات و هنرهای زیبا مانند:  نقاشی، سینما، تئاتر، موسیقی و معماری، ادبیات مهاجرت، جهانی‌شدن و ادبیات، ادبیات و هویت پسااستعماری و ادبیات اقلیت مقاله می‌پذیرد.
این نشریه از نوشته هایی که به معرفی و نقد کتاب‌های نظری و کاربردی ادبیات تطبیقی و مطالعات بین‌رشته‌ای پرداخته اند نیز استقبال می کند. همچنین ویژه نامه انگلیسی نشریه در سال آینده منتشر خواهد شد و از علاقه مندان و متخصصان دعوت می شود مقالات علمی و پژوهشی خود را به سامانه نشریه ارسال فرمایند.

آخرین ویرایش۰۷ شهریور ۱۴۰۲