رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی اعلام کرد:

فعال کردن دانشجویان برای کنش گری های فرهنگی اجتماعی در طرح حامیم

۲۹ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۷ کد : ۲۴۸۴۷ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۴۵۲
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی روز جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲در مراسم افتتاحیه طرح حامیم ۲ خراسان جنوبی، اظهار کرد: طرح حامیم ویژه فعالان فرهنگی دانشگاه‌ها و برای حرکت کردن در جهت فعال‌سازی حلقه‌های میانی جامعه است.
فعال کردن دانشجویان برای کنش گری های فرهنگی اجتماعی در طرح حامیم

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین جعفری، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی، گفت: آماده کردن دانشجویان انقلابی و ولایی در کنش گری‌های فرهنگی اجتماعی از مهمترین اهداف برگزاری طرح حامیم است. 
وی با بیان اینکه در فصل تحصیل، زمان دانشجویان صرف آموزش می شود به همین دلیل طرح حامیم در تابستان اجرا شد تا تمرکز بیشتری بر روی آن داشته باشیم، افزود: این مهم جزو مطالبات مقام معظم رهبری است که اگر این حلقه‌ها فعال شوند واسطه‌ای بین حاکمیت و مردم خواهند بود. 
وی گفت: آماده کردن دانشجویان انقلابی و ولایی در کنشگری های فرهنگی اجتماعی از اهداف این طرح است تا علاوه بر آموزش ها، این دانشجویان با تفکراتشان بسیاری از مشکلات را رفع کنند. 
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی تقویت بنیه علمی دانشجویان فعال فرهنگی را از دیگر اهداف طرح حامیم عنوان کرد و افزود: در این طرح دانشجویان باید تلاش کنند به صورت دانشگاهی و به صورت استانی پیش‌قدم و محور باشند.
حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: برای اینکه دانشجویان نبض دانشگاه را به دست بگیرند لازم است پیگیر بباشندو زمان بگذارند و طرح و ایده ارائه نمایند. 
وی با توجه به منویات رهبری مبنی بر اینکه دشمن در دانشگاه ها به دنبال علم زدایی و دین زدایی است، افزود: دشمن می خواهد کاری کند که دانشجویان در دانشگاه ها نتوانند به تحصیل خود برسند اما تحصیل هدف اصلی خانواده ها و دانشجویان بعد از گذشت 20 سال از سن آنها است لذا دشمن فضایی می خواهد ایجاد کند که دانشجویان تحصیل را کنار بگذارند. 
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: اگر جوان از دین به دور باشد دشمن نیازی نیست اقدام دیگری داشته باشد چراکه محور همه مباحث موضوعات اعتقادی است. 
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی تصریح کرد: این دانشجویان هستند که با همت و تلاش خودشان می توانند دشمن را در دانشگاه‌ها مایوس کنند. 
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی در پایان ضمن قدردانی از حضور پرشور جوانان برای ثبت نام در سفر اربعین، گفت: در این دوره به ایده‌های برتر و به کسانی که بهترین طرح ها را پیشنهاد دهند هدایای تقدیم خواهد شد.

حضور 230 دانشجوی فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان در طرح حامیم 2

شایان ذکر است؛ پیش از برگزاری این رویداد فرهنگی، نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و حجت الاسلام محمدی، دبیر این طرح به همت روابط عمومی دانشگاه برگزار شد.
در این کنفرانس خبری حجت الاسلام محمدی با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از زحمات خبرنگاران استان، اعلام کرد: طرح حامیم توسط دفتر نهاد رهبری برای تمام دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برگزار می‌شود. وی گفت: طرح حامیم در سال 1401 در نیمه اول شهریورماه در دانشگاه بیرجند برگزار شد. برای ارتقای سطح بینش و سازماندهی کار دانشجویی دفتر نهاد مقام معظم رهبری برنامه ریزی لازم برای برگزاری طرح حامیم 2 را انجام داد که این طرح از 27 مرداد تا 3 شهریورماه سال جاری در مرکز فرهنگی و تفریحی کامیاب در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.  دبیر طرح حامیم با اعلام اینکه در سال گذشته 220 دانشجو در طرح حامیم 1 به میزبانی دانشگاه بیرجند حضور داشتند، گفت: در سال جاری نیز 230 دانشجو از سراسر استان در طرح حامیم 2 شرکت خواهند کرد.
وی در پایان افزود: کلاس‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی، رویداد حقایق و نشست‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های طرح حامیم است.

آخرین ویرایش۲۹ مرداد ۱۴۰۲