بیست و نهمین نشست مدیران شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور

۲۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۵ کد : ۲۴۳۴۷ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۶۷۱
نشست مدیران شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در ۲۴ خردادماه ۱۴۰۲ با حضور سرپرست امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه در در تالار رودکی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
بیست و نهمین نشست مدیران شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در بیست و نهمین نشست مدیران شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، دکتر تقی‌زاده، مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم، در رابطه با گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ و تبیین سیاست‌های و برنامه‌های سال ۱۴۰۲ سخنانی را ارائه نمود و توضیح داد: در دوره جدید سیاست اداره امور دانشجویان بر توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر بوده است و به همین منظور وارد همه بخش‌های فرهنگی، ورزشی، علمی و ... شده‌ایم.به همین منظور برنامه‌ها در سال گذشته افزایش بسیار داشته است و لازم است تا با اطلاع رسانی به موقع در دانشگاه‌ها شاهد حضور پرشور دانشجویان باشیم. 
وی همچنین افزود: برنامه ضیافت ایثار، المپیاد فرهنگی و ورزشی، جایزه شهید سلیمانی، جشنواره شهید آوینی و تجلیل از از دانش آموختگان برتر شاهد و ایثارگر در سال گذشته برگزار شده و در سال ۱۴۰۲ نیز این برنامه‌ها تکرار خواهد شد.وی در پایان به لزوم اطلاع رسانی و حضور دانشجویان در بخش‌های مختلف تاکید کرد.
همچنین دکتر ارژنگ، معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان به عنوان سخنرانی بعدی این مراسم از اهداف و برنامه‌های این سازمان سخن گفت: هدف ما از این برنامه‌ها توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر است تا آن‌ها نیز در مسیر پدرانشان قدم بگذارند. وی گفت باید به لحاظ علمی، دانشی، کارکردی و اثرگذاری برای آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم تا بدرخشند و الگوی بقیه شوند. 
دکتر ارژنگ ادامه داد: در راستای رسیدن به این هدف برنامه‌های مختلفی طراحی و اجرا شده که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به طرح ضیافت ایثار در سال گذشته در مشهد و المپیاد فرهنگی و ورزشی اشاره کرد.
وی همچنین افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر وظایف ما است و باید این فرهنگ تقویت شود و در راستای ترویج این فرهنگ باید با سایر نهادها مثل بسیج و ... همکاری داشت. 
در این مراسم دکتر سیدموسوی مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد طی سخنانی میزبانی زائران را افتخار دانشگاه فردوسی مشهد دانست و اضافه کرد: ایثارگران وظیفه خود را برای ما انجام دادند و امروز نوبت ماست تا وظایف خود را در قبال آن‌ها انجام دهیم.  
وی به سختی‌های کار مدیران شاهد و ایثارگر نیز اشاره کرد و ادامه داد: شما علاوه بر تمام وظایفی که دارید، سنگ صبور دانشجویان نیز هستید و التیام دردهای این دانشجویان کار بسیار دشوار است. 
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسنی، مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگر استان خراسان رضوی در سخنان خود گفت پیشرفت‌های علمی امروز کشور از برکات انقلاب اسلامی است و به همین خاطر امروز ایران در عرصه علم و فناوری حرف برای گفتن دارد.  
وی با توجه به اهمیت دانشگاه‌ها در عرصه جهاد علمی اضافه کرد: علمدار جهاد علمی دانشجویان هستند و این وظیفه سنگین ما در دانشگاه‌ها را نشان می‌دهد. بنابراین لازم است توجه ویژه‌ای در دانشگاه‌ها به دانشجویان شاهد و ایثارگر داشته باشیم. 
در ادامه این نشست چندین کارگاه آموزشی ویژه حضار برگزار شد.

آخرین ویرایش۲۸ خرداد ۱۴۰۲