طرح توانمندسازی دانشجویان(حامیم) در دانشگاه بیرجند آغاز به‌ کار کرد

۰۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۴ کد : ۱۹۸۲۳ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۳۴۰
آیین افتتاحیه طرح حامیم با هدف توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی امروز شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
طرح توانمندسازی دانشجویان(حامیم) در دانشگاه بیرجند آغاز به‌ کار کرد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند در آیین افتتاحیه طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی(حامیم)، گفت: هدف از طرح حامیم که در زمان تعطیلی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی جعفری با بیان اینکه دانشگاه بیرجند در خراسان جنوبی به عنوان محور دانشگاه‌ها شناخته می‌شود، اظهار داشت: این حرکت فرهنگی از چهار ماه قبل مطرح شد و دو ماه گذشته به شدت همکاران در دانشگاه‌های خراسان جنوبی و دفاتر نهاد، مشغول همکاری و فعالیت بوده و هستند تا اینکه زمینه برای حضور دانشجویان فراهم شد.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح حامیم در دانشگاه بیرجند پنج کمیته تشکیل شده است، بیان کرد: بسیاری از افرادی که اکنون در طرح حامیم حضور دارند علیرغم تعطیلی دانشگاه‌ها، از استان‌های دور دست آمده‌اند. 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند تصریح کرد: یکی از اهداف مهم طرح حامیم برای فعالان فرهنگی، حرکت کردن در جهت فعال‌سازی حلقه‌های میانی جامعه است.
وی ادامه داد: این مهم جزو مطالبات مقام معظم رهبری است که اگر این حلقه‌ها فعال شوند می‌توانند از طرفی واسطه‌ای بین حاکمیت و مردم شده و مسائل را شناسایی و تبیین و از طرفی انتقال به حاکمیت و مدیریت کلان کشور داشته باشند.
حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری اضافه کرد: برای این حرکت مهم چه کسانی بهتر از قشر فرهیخته، دانشجو، نخبگان و حوزه‌های علمی و دانشگاهی هستند لذا طبیعی است این مجموعه می‌توانند این بار سنگین را بر دوش گرفته و این رسالت را برای انقلاب انجام دهند.
وی عنوان کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا در دو سال گذشته آموزش عالی در اکثر دانشگاه‌های کشور به صورت غیر حضوری برگزار می‌شد لذا کارهای فوق برنامه برای دانشجویان قابل دسترسی نبود.
وی ادامه داد: این برنامه یک هفته‌ای می‌تواند این خلا را پر و ضعف‌ها را شناسایی کرده و زمینه جبران برنامه‌ها را فراهم کند.
وی گفت: بنابراین لازم است کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی و افرادی که دغدغه کار فرهنگی دارند، ساماندهی شده و در این طرح با آغاز سال تحصیلی جدید بانشاط و آماده وارد عرصه فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها شوند.
حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری خطاب به همه فعالان فرهنگی تصریح کرد: از این فرصت همانطور که امیرالمومنین (ع) توصیه دارند استفاده کنید، همت شما برای حضور در این طرح قابل قدردانی است و باید از این فرصت خوب بهره بگیرید.
وی عنوان کرد: در طرح حامیم، برنامه‌های متنوع دیده شده است، تلاش کنید از بخش‌ها و برنامه‌های مختلف استفاده و نهاده‌های پنهانی خود را بروز کنید.
وی ادامه داد: ما نیز قول می‌دهیم برگزیدگان را به مشهد مقدس اعزام کنیم همچنین برگزیدگان به اردوی کشوری راه پیدا خواهند کرد، علاوه بر این برنامه‌های دیگری از جمله کمک هزینه اربعین، اردوهای یک‌ روزه محلی و سایر برنامه‌ها، پیش بینی شده است.
وی با اشاره به تاکید معظم‌له در جمع دانشجویان، در سال ۹۸ نسبت به توسعه و راه‌اندازی حلقه‌های میانی، اظهار داشت: در این طرح بنا داریم دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌ها را به عنوان حلقه‌های میانی و جریان‌ساز تقویت کنیم.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان خراسان جنوبی با اشاره به لزوم اجرای این طرح گفت: وقتی خدمت معظم‌له مشرّف شدیم و در خصوص طرح حامیم صحبت کردیم با بیانات خویش ما را مورد تشویق قرار داده و از این طرح استقبال کردند.
وی بیان کرد: استاندار خراسان جنوبی نیز طرح را مورد حمایت مادی و معنوی قرار داده و علاقه داشتند در مراسم افتتاحیه حضور پیدا کنند منتها تداخل زمان اجرای طرح با هفته دولت سبب شد این فرصت فراهم نشود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند ادامه داد: همچنین رئیس دانشگاه مشتاق حضور در این جلسه بود که به دلیل سفر کاری نتوانستند در جمع ما حاضر شوند، اما رئیس و هیات رئیسه دانشگاه بیرجند در این مدت پای کار آمده و همکاری کردند که جای قدردانی دارد.
شایان ذکر است؛ طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی  با حضور 250 دانشجو از سراسر کشور 5 الی 11 شهریور در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

آخرین ویرایش۰۵ شهریور ۱۴۰۱