رئیس سازمان دانشجویی وزارت علوم: سعی ما براین است که نسلی سالم از نظر جسمی و روحی به جامعه تحویل دهیم

۰۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۲۳ کد : ۱۹۷۷ اخبار دانشگاه اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۱۶۸
رئیس سازمان دانشجویی وزارت علوم: سعی ما براین است که نسلی سالم از نظر جسمی و روحی به جامعه تحویل دهیم

در حاشیه مراسم افتتاح مرکز بهداشت و درمان دانشگاه بیرجند، دکتر صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در درمانگاه فرهیختگان گفت: در سازمان دانشجویان سعی ما بر این است که نسلی سالم از نظر روحی و جسمی به جامعه تحویل دهیم لذا در دانشگاه ها مراکز سلامت روان و جسم ایجاد شده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند دکتر صدیقی خاطر نشان کرد: طرح پایش سلامت برای ورودی های جدید از محل اعتبارات سازمان دانشجویان اجرا می شود و حدودا در هر سال 100 هزار نفر از این خدمات بهره مند می شوند.
 معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: با اجرای طرح پایش سلامت، افرادی که با مشکلات جسمی مواجه هستند، رصد می شوند و در طول مورد تحصیل توجه ویژه قرار می گیرند.
دکتر صدیقی اظهار کرد: خوشبختانه در سال های اخیر مراکز مشاوره در دانشگاه ها جایگاه خود را پیدا کرده اند.
 وی با بیان اینکه در سازمان دانشجویان سعی ما بر این است که به نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجویان توجه کنیم، افزود: با برگزاری برنامه های پرنشاط فرهنگی در دانشگاه ها می توانیم افسردگی های نسبی که ممکن است دانشجویان داشته باشند را کاهش دهیم.
 معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اولین مرجع مشورت دانشجویان، همکلاسی های آن ها هستند، افزود: کانون هایی متشکل از دانشجویان تشکیل شده تا رابطی میان دانشجویان و مرکز مشاوره باشد و شناسایی و درمان بیماری های روحی دانشجویان تسریع شود.
دکتر صدیقی افزود: بیش از 150 کانون در کشور مشغول به کار هستند و بیش از 15 هزار عضو فعال دارند.
وی خاطر نشان کرد: در مراکز سلامت دانشگاه ها، ضعف های اسکلتی و قامتی افراد به آن ها اعلام می شود و راهنمایی هایی جهت رفع این مشکلات به آن ها می شود.
 معاون وزیر علوم و رئیس امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: تا پایان برنامه ششم سعی می شود زیرساخت های تربیت بدنی را به سطح قابل قبولی برسانیم.
دکتر صدیقی عنوان کرد: در گذشته کار خیرین به بحث های عام المنفعه مانند ساخت مدرسه و مسجد بود اما خوشبختانه در چند سال آموزش عالی توجه ویژه خیرین را به خود جلب کرده است.
وی تاکید کرد: اگر بتوانیم سرپناه دانشجو را در سراسر کشور به گونه ای فراهم کنیم که دانشجو بدون هیچ دغدغه ای به درس توجه کند، قطعا اجری کمتر از ساخت مسجد ندارد.
دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند در ادامه گفت: اگر بنیاد حامیان و حمایت خیریننبود، این مرکز هم احداث و تجهیز نمی شد.
وی اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه بیرجند، اولین دانشگاهی بود که طرح پایش سلامت کارکنان را اجرا کرد.
رئیس دانشگاه بیرجند افزود: امیدواریم با وجود این مرکز بتوانیم مشکلات سلامت همکاران و دانشجویان را درمان کنیم.
مهندس حاجی زاده عضو هیات مدیره بنیاد حامیان به نمایندگی از این بنیاد گفت: این سومین پروژه ای است که با همکاری بنیاد حامیان و دانشگاه بیرجند  افتتاح شده است.
وی افزود: منطقه خراسان جنوبی، منطقه ای کم برخوردار است و به همین نسبت تعداد خیرین کم است لذا تقاضای توجه بیشتر وزارت علوم به این منطقه را داریم.

آخرین ویرایش۰۳ اسفند ۱۳۹۷