قرارگیری نام دانشگاه بیرجند در جمع برترین دانشگاه‌های جوان دنیا

دانشگاه بیرجند برای چهارمین سال در جمع برترین دانشگاه‌های جوان دنیا قرار گرفت

۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۸ کد : ۱۷۲۶۹ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۲۷۳
نظام رتبه بندی آموزش عالی تایمز جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های جوان در سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد که  بر اساس این رتبه بندی نام دانشگاه بیرجند در میان ۳۷ دانشگاه جوان کشور و در جمع ۵۳۹ دانشگاه جوان برتر دنیا قرار گرفت. دانشگاه بیرجند طبق اعلام موسسه تایمز رتبه ۴۰۱+ را میان دانشگاه‌های دنیا کسب کرد.
دانشگاه بیرجند برای چهارمین سال در جمع برترین دانشگاه‌های جوان دنیا قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، نظام رتبه بندی آموزش عالی تایمز جدیدترین رتبه بندی دانشگاه های جوان در سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد که  بر اساس این رتبه بندی نام دانشگاه بیرجند در میان ۳۷ دانشگاه جوان کشور و در جمع ۵۳۹ دانشگاه جوان برتر دنیا قرار گرفت.
دانشگاه بیرجند طبق اعلام موسسه تایمز رتبه ۴۰۱+ را میان دانشگاه‌های دنیا کسب کرد.
همچنین دانشگاه بیرجند در حوزه فیزیک و نجوم  رتبه بیستم و در حوزه علوم ورزشی رتبه ۱۷ را در میان دانشگاه‌های کشور دارد.
رتبه بندی دانشگاه های جوان که از سوی موسسه رتبه بندی تایمز منتشر شده است بر اساس همان ۱۳ شاخص عملکردی است که رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان انجام می شود، عمل می کند اما وزن کمتری به شهرت داده شده است.
دانشگاه‌ها در تمامی مأموریت‌های اصلی خود از جمله آموزش، تحقیق، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی مورد قضاوت قرار می‌گیرند تا جامع ترین و متعادل‌ترین مقایسه های موجود ارائه شود.
رتبه‌بندی سال ۲۰۲۲ شامل ۵۳۹ دانشگاه است که این تعداد نسبت به تعداد ۴۷۵ دانشگاه در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. ۲۵۱ مؤسسه دیگر با وضعیت «گزارش‌گر» فهرست شده‌اند، به این معنی که داده‌ها را ارائه کرده‌اند اما معیارهای واجد شرایط بودن موسسه رتبه بندی تایمز را برای دریافت رتبه برآورده نکرده‌اند.
هند و ترکیه هر کدام با ۴۰ مؤسسه از انگلستان پیشی گرفته اند.
ایران و انگلستان هر دو با ۳۷ دانشگاه به صورت مشترک در جایگاه سوم تعداد دانشگاه های برتر قرار دارند.
به طور کلی، ۷۴ کشور در جدول حضور دارند که نسبت به سال گذشته که ۶۸ کشور بودند، افزایش یافته است.
بهترین دانشگاه جوان جهان امسال دانشگاهی از فرانسه است، دانشگاه دانشگاه تحقیقاتی PSL پاریس یا Paris Sciences et Lettres برای اولین بار به این رتبه دست می یابد. دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور پیشتاز سال گذشته به رتبه دوم رفته است.
هنگ کنگ دارای سه مؤسسه در بین ۱۰ مؤسسه برتر است و فرانسه با پنج مؤسسه در این گروه، بیشترین نماینده را در بین ۲۰ مؤسسه برتر دارد. دانشگاه اراسموس روتردام هلند نیز بهترین رشد را داشته و در جایگاه چهارم قرار گرفته است.
رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان آموزش عالی تایمز روشی مشابه با رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان را برای ارزیابی دانشگاه‌ها استفاده می‌کند. این رتبه بندی شامل موسساتی است که از سال ۱۹۷۲ تاکنون تاسیس شده‌اند.
شاخص‌های عملکرد در پنج حوزه گروه بندی می شوند: آموزش دارای ۳۰ درصد وزن (محیط یادگیری)، پژوهش دارای ۳۰ درصد وزن، استنادات دارای ۳۰ درصد وزن، چشم انداز بین المللی دارای ۲.۵ درصد وزن و درآمد از صنعت (انتقال دانش) دارای ۲.۵ درصد وزن هستند.

آخرین ویرایش۲۸ بهمن ۱۴۰۰