آئین افتتاحیه مسابقات آزاد مهارتی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی

۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۳ کد : ۱۷۱۱۵ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۹۳۱
افتتاحیه مسابقات آزاد مهارتی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با حضور سرپرست دانشگاه بیرجند، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای و جمعی از مدیران و مسئولان امروز چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
آئین افتتاحیه مسابقات آزاد مهارتی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر مهدی نصرآبادی، مسئول مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی مسابقات آزاد مهارتی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با اعلام اینکه این مسابقات با مشارکت دانشگاه بیرجند و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد، گفت: مسابقات آزاد مهارتی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با حضور دانشجویان، کارآموزان و فعالان این عرصه برگزار می‌شود.
وی اعلام کرد: در این مسابقات 14 شرکت کننده شامل 6 خانم و 8 آقا حضور دارند.
دکتر نصرآبادی عنوان کرد: در مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی کارگاه تراش سنگ‌های زینتی، کارگاه کنترل ابزار دقیق، کارگاه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، کارگاه نرم افزار و کارگاه الکترونیک تجهیز شده است.
همچنین در جلسه‌ای که در حاشیه این مسابقات برگزار شد، دکتر نجفی، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه با تبریک ایام پربرکت رجبیه و گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ابراز امیدواری که رهروان خوبی برای شهدا باشیم گفت: از حضور تمامی عزیزان و مدیرکل محترم فنی و حرفه‌ای تشکر می‌نمایم. وی به تعامل خوب دانشگاه با سازمان فنی و حرفه‌ای از سال 1397 اشاره کرد و ادامه داد: هدف دانشگاه در کنار آموزش بحث مهارت آموزی است و در این راه فعالیت‌های خوبی انجام شده است و فنی و حرفه‌ای با تمام توان دانشگاه را یاری کرده است.
دکتر نجفی ابراز امیدواری کرد با حضور دانشجویان دوره‌های آموزشی حضوری در کنار رشته تخصصی برای دانشجوها متناسب با علاقمندی آنها برگزار شود.
معاون دانشگاه افزود: بیش از 250 دوره آموزشی در این مدت برگزار گردیده است و این ساختمان با کمک اساتید دانشگاه و اساتید فنی و حرفه‌ای راه اندازی شده است، دانشجویان ما وقتی این مهارت ها را در کنار تحصیل کسب کنند به راحتی می‌توانند جذب صنعت شوند. 
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانیم در راه شهدا حرکت نموده و با پاسداشت این ارزش‌ها به جامعه کمک نماییم.
مهندس کامرانی‌فرد، مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با تشکر از برگزار کنندگان این المپیاد آزاد مهارتی گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای وظیفه ذاتی خود در حوزه اشاعه و توسعه فرهنگ مهارت آموزی تلاش‌های زیادی را در 17 حوزه اجتماعی کار و مهارت آموزی انجام می دهد و در این مرکز ویژه دانشجویان با حسن نیت مسئولان دانشگاه کارگاه های مجزایی را تجهیز کرده ایم  تا در حوزه مهارت و آموزش دانشجویان تلاش نماییم.
وی با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) که تأکید زیادی بر آموزش‌های مهارتی و توسعه مراکز فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروهای کارآمد داشته‌اند، بیان داشت: فنی و حرفه‌ای با تأسی از فرمایشات رهبر عظیم الشأن انقلاب کار مهارتی را با هدف نخبه پروری و نخبه گزینی دنبال می‌کند و اعتقاد داریم حضور پنجه‌های کارآمد در جامعه و صنعت می‌تواند امید و اشتغال آفرین باشد. وی افزود: عزیزانی که در حال رقابت هستند از شهرها و استان‌های مختلفی حضور پیدا کرده‌اند و این انگیزه را دارند که بتوانند رهبران خوبی برای بازار کار باشند. هدف ما از برگزاری این المپیادها ایجاد یک رقابت سالم جهت معرفی پتانسیل کارآموزان  به بازاراست.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به اهمیت آموزش‌های مهارتی اشاره کرد و گفت: از مسئولان محترم دانشگاه که این امکان را مهیا ساختند بسیار متشکرم.

آخرین ویرایش۲۱ بهمن ۱۴۰۰