برگزاری اولین نشست علمی قنات و قنات‌داری

۲۴ آبان ۱۴۰۰ | ۰۷:۵۷ کد : ۱۵۴۹۶ اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۰۰۳
اولین نشست علمی قنات و قنات‌داری به همت گروه علوم و مهندسی آب به صورت مجازی برگزار شد.
برگزاری اولین نشست علمی قنات و قنات‌داری

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند؛ دکتر حسین خزیمه‌نژاد دبیر اولین نشست علمی قنات و قنات‌داری با اعلام برگزاری این نشست علمی افزود؛ این نشست در راستای وظایف ستاد احیاء، مدیریت و بازسازی قنوات استان که در 28 شهریور سال جاری در پی سفر استانی رئیس جمهور و به دستور ایشان تشکیل گردید، برگزار شد. روسا یا نمایندگان برخی از دستگاه‌های اجرایی از جمله دانشگاه بیرجند، سازمان جهادکشاورزی، آب منطقه‌ای، منابع‌طبیعی و آبخیزداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و برخی دیگر از نهادهای دولتی در این ستاد عضویت دارند. وی ادامه داد؛ کارگروه‌هایی نیز در ذیل این ستاد تعریف شده و تاکنون یک جلسه از ستاد به ریاست استاندار و دو جلسه هم به ریاست معاون عمرانی استاندار تشکیل شده است. 
نماینده دانشگاه بیرجند در ستاد احیاء، مدیریت و بازسازی قنوات استان اعلام کرد؛ برای دانشگاه بیرجند به عنوان بازوی علمی ستاد نیز رسالت‌هایی تعریف شده است که برگزاری همایش، نشست‌های علمی و انجام طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های علمی مرتبط با سازه قنات از جمله آنها است. 
اولین نشست از این سلسله نشست‌ها روز یکشنبه 23 آبان بصورت مجازی و با حضور محققینی از دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی برگزار گردید.

آخرین ویرایش۲۴ آبان ۱۴۰۰