برگزاری سومین جلسه کافه کتاب پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست به صورت مجازی

۲۲ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۸ کد : ۱۳۷۱۹ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۷۱۳

سومین جلسه کافه کتاب پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست روز دوشنبه 1400/04/21 ساعت 10 به صورت مجازی برگزار گردید.

در آغاز این جلسه که با حضوردکتر جامی الاحمدی رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز نشر دانشگاه، اعضای هیأت علمی و کارکنان و پیشکسوتان پردیس برگزار شد دکتر شهیدی پس از تبریک آغاز ماه ذی الحجه و سالروز ازدواج فرخنده مولای متقیان حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام و بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، به سابقه برگزاری جلسات کافه کتاب اشاره کردند که در سال 98 با حضور پور شور اعضای هیأت علمی و کارکنان به صورت حضوری در محل کتابخانه دو جلسه با بحث و بررسی کتاب ملت عشق تالیف الیف شافاک و کیمیاگر تالیف پائولو کوئیلو برگزار گردید. برای استمرار این امر و ترغیب و تشویق همکاران مقرر گردید که جلسات با توجه به شرایط کرونا و منع تجمعات ، به صورت مجازی برگزار شود. درسومین جلسه کافه کتاب حاضران در جلسه به بحث و بررسی نقاط ضعف و قوت کتاب "خسی در میقات" تالیف جلال آل احمد پرداختند.

جلال آل احمد در 11 آذر 1302 در خانواده ای مذهبی در محله سیدنصرالدین شهر تهران به دنیا آمد و 18 شهریور 1348 در اسالم گیلان از دنیا رفت. جلال آل احمد روشنفکر، نویسنده، منتقد ادبی ، مترجم ایرانی و همسر سیمین دانشور بود. وی تأثیربزرگی در جریان روشنفکری و نویسندگی ایران داشت .نویسندگانی چون نادر ابراهیمی و غلامحسین ساعدی از او تأثیر گرفتند.

سفرنامه حج جلال آل احمد یکی از نوشته هایی است که همچون غربزدگی و مدیر مدرسه باعث شهرت این نویسنده شده است. آل احمد در این نوشته، در واقع گزارش لحظه به لحظه ای از این سفر داده و در حین نوشتن این سفرنامه گاهی به ناهنجاریهای مدرنیسم که حتی دامن معنویات را آلوده کرده، اعتراض می کند و نیز از سایه های تاریک استعمار و بهره کشی کشورهای قدرتمند صنعتی از جهانی که در تحجّر و عقب ماندگی خود دست و پا می زند و با وجود ثروت سرشار به صورت ملتی مصرفی درآمده اند. جلال در این کتاب حتی بر مردمی که بی هیچ نگرشی و عوامانه به این سفر می آیند و حتی در این سفر هم خود را به زرق و برق دنیای مادیات مشغول می کنند می شوردو بر جهل و نادانی و عبادتهای کورکورانه آنها خرده می گیرد.

در پایان پس از نظر سنجی  کتاب "جامعه شناسی خودمانی" تألیف حسن نراقی برای بحث و بررسی چهارمین جلسه کافه کتاب انتخاب شد. 

آخرین ویرایش۲۲ تیر ۱۴۰۰