راه‌اندازی سامانه شناسایی و توانمندسازی استعدادهای برتر (شتاب) دانشگاه بیرجند

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۰:۳۹ کد : ۱۳۰۷۳ اخبار برگزیده اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۹۷۲
سامانه شناسایی و توانمندسازی استعدادهای برتر (شتاب) برای شناسایی، حمایت و توانمندسازی دانشجویان دانشگاه بیرجند در تمامی ابعاد آموزشی، پژوهشی، مهارت‌ورزی و کار آفرینی راه‌اندازی شد.
راه‌اندازی سامانه شناسایی و توانمندسازی استعدادهای برتر (شتاب) دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر محسن آیتی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند، با اعلام  خبر رونمایی از سامانه شناسایی و توانمندسازی استعدادهای برتر (شتاب) در دهه سرآمدی آموزش گفت: سامانه شتاب سامانه‌ای جامع برای شناسایی، حمایت و توانمندسازی دانشجویان دانشگاه بیرجند در تمامی ابعاد آموزشی، پژوهشی، مهارت‌ورزی و کار آفرینی است.
دکتر آیتی افزود: سامانه شتاب با فراهم آوردن بسته کاملی از تسهیلات نقدی و غیر نقدی به منظور ایجاد انگیزه و جهت دهی به فعالیت های دانشجویان ممتاز طراحی و اجرا گردیده است .
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با تأکید بر اینکه این سامانه به عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی در نوع خود و در سطح وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کم نظیر است، اعلام کرد: سامانه شناسایی و توانمندسازی استعدادهای برتر (شتاب) دانشگاه بیرجند برای اولین‌بار در 22 اردیبهشت 1400 توسط گروه هدایت استعدادهای درخشان رونمایی گردید.
وی عنوان کرد: دارندگان بالاترین امتیازات علاوه بر تسهیلات، مفتخر به دریافت نشان‌هایی مزین به نام اساتید مشهور بومی خراسان جنوبی خواهند شد.
در ادامه معرفی این سامانه دکتر سیده عاطفه حسینی، رئیس گروه هدایت استعدادهای درخشان فرآیند ثبت و دریافت تسهیلات سامانه شتاب را  شش بخش؛ 1- فراخوان عمومی جهت ثبت نام دانشجویان استعدادهای درخشان (یک بار پس از اتمام ترم دوم)، 2- ثبت نام دانشجویان در سه بخش آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و بارگذاری مستندات مربوط به فعالیت‌های دو ترم گذشته، 3- امتیازدهی توسط سامانه بر اساس آیین نامه و بر مبنای فعالیت های ممتازی، 4- گروه بندی توسط سامانه، 5- بررسی و تایید مستندات بارگذاری شده و امتیازات آن توسط گروه هدایت استعدادهای درخشان، 6- اعلام نفرات برتر و ارائه تسهیلات معرفی کرد.
رئیس گروه هدایت استعدادهای درخشان جوایز در نظر گرفته شده ویژه دانشجویان برتر در این سامانه را  مربوط به سه بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: براین اساس، نشان استاد دکتر شکوهی جایزه بالاترین امتیاز آموزشی است و تسهیلات آن شامل: اعتبار توان مندی آموزشی، اعتبار کار آفرینی، اعتبار مهارت افزایی و کمک هزینه شرکت درمسابقات مورد تأیید گروه است.
هچنین نشان استاد دکتر گنجی به بالاترین امتیاز پژوهشی تعلق می‌گیرد و تسهیلات این بخش شامل: اعتبار ارتباطات علمی، اعتبار اجرای پایان‌نامه کارشناسی، اعتبار مشارکت در فعالیت‌های نوآوری و کار آموزی و اعتبارشرکت در مجامع معتبر داخلی است.
نشان استاد دکتر معتمدنژاد به بالاترین امتیاز فرهنگی جایزه آن تعلق می‌گیرد و تسهیلات این بخش نیز به راتبه دانشجویی، هدیه ازدواج، اعتبار برنامه ها و سفر‌های زیارتی و گردشگری و کمک هزینه شهریه خوابگاه تعلق خواهد گرفت.
دانشجویان گرامی جهت دسترسی به سامانه شتاب می‌توانند به آدرس  http://shetab.birjand.ac.ir مراجعه فرمایند.

جهت دانلود کلیپ نحوه ثبت‌نام روی این لینک کلیک نمایید.


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰