آیین تکریم و معارفه دبیر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشـگاه بیرجند

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۲:۰۷ کد : ۱۳۰۷۲ اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۶۱۳
آیین تکریم و معارفه دبیر هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشـگاه بیرجند پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ با معرفی دکتر همایون فرهنگ‌فر، عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند به‌عنوان دبیر هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشـگاه برگزار شد.
آیین تکریم و معارفه دبیر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشـگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، طی حکمی از سوی حجه الاسلام محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر همایون فرهنگ‌فر به مدت سه سال به سمت دبیر هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه بیرجند منصوب شد.
در مراسم تکریم و معارفه دبیر هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشـگاه بیرجند که در محل سالن رسانه دانشگاه برگزار شد، دکتر خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند ضمن تبریک عیدسعید فطر و قبولی طاعات و عبادات و یادبود سالروز عملیات غرور آفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر گفت: هم‌اندیشی اساتید و نخبگان  یکی از موارد بسیار مهم برای تقویت و پایبندی به ارزش‌ها است.
رئیس دانشگاه با قدردانی از زحمات شایسته تقدیر دکتر پورشافعی در مدت تصدی این مسئولیت و آرزوی موفقیت بیش از پیش برای دکتر فرهنگ‌فر در این سمت، ادامه داد: دکتر فرهنگ‌فر یکی از اساتید فعال، مؤمن و صاحب‌نظر در این عرصه هستند. وی افزود: امیدواریم بزودی شرایط جهت برگزاری جلسات حضوری ایجاد شود و با توجه به تجارب حاصل شده بعضی از جلسات که امکان برگزاری بصورت مجازی را دارند برنامه‌ریزی شود.
حجه الاسلام محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با تبریک عید سعید فطر و قبولی طاعات و عبادات به کلام پربار حضرت علی(ع) در مورد مشورت "وَلاَ ظَهِیرَ کَالْمُشَاوَرَةِ هیچ پشتیبانى چون مشورت نمى باشد" اشاره کرد و اظهار داشت: امکان برگزاری جلسات برای مباحث تخصصی در دانشکده‌ها بصورت مجازی وجود دارد.
حجه الاسلام محمدعلی جعفری فلسفه وجودی هم‌اندیشی در دانشگاه و جمع‌آوری نقطه نظرات اساتید را در تمامی سطوح مدیریتی داخل دانشگاه، استان و کشور مفید و مؤثر دانست و اظهار داشت: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی بیش از دو دهه قدمت دارد و در این مدت فارغ از جریانات سیاسی و بصورت مستقل جایگاه خود را حفظ کرده است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به ایام برگزاری انتخابات و وظایف و رسالت‌هایی که بر دوش یکایک دانشگاهیان است اشاره کرد و گفت: با هر برگ رأی که به صندوق آرا اضافه شود به قدرت کشور افزوده می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه هم اندیشی می‌تواند با برگزاری شوراهای هم اندیشی فضاسازی لازم برای تبیین مبانی گام دوم انقلاب را داشته باشد گفت: با برگزاری دوره‌های دانش افزایی و هم افزایی که ظرفیت و ارتباط علمی بین اساتید و مسئولان را رقم میزند می‌توان موانع و مشکلات را با گفتگو حل کرد.
حجه الاسلام جعفری تقویت فرهنگ مطالبه گری برای رفع مشکلات، وحدت حوزه و دانشگاه، ایجاد تعامل فکری و علمی بین استادان و مدیران را بخش دیگری از وظایف این شورا نامید.
وی در ادامه سخنانش دکتر پورشافعی و خدمات وی را شایسته تقدیر دانست و ایشان را شخصی مستقل، فاضل و علاقمند و پیگیر نام برد و از همراهی ایشان تشکر کرد و با آرزوی موفقیت برای دکتر فرهنگ‌فر در این مسئولیت، وی را فردی شناخته شده و دقیق نامید و دقت و علاقمندی ایشان را ستودنی دانست.
همچنین دکتر پورشافعی دبیر سابق هم‌اندیشی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از همراهی و همکاری تمامی مسئولان و اعضای شوراهای هم‌اندیشی قدردانی کرد.
استاد فرهنگ‌فر، دبیر هم‌اندیشی اساتید و نخبگان نیز با تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی عبادات، نشست‌های هم اندیشی و کرسی‌های آزاداندیشی را دارای اهمیتی مثال زدنی در جهت تحقق منویات مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای دانست و گفت: امیدوارم در این مسیر فرصتی فراهم شود تا با برگزاری جلسات و استفاده از خرد جمعی راهکارهای لازم برای حل مسائل ارائه گردد. وی ضمن تشکراز حسن نظر حجه الاسلام جعفری از خدمات و اقدامات دکتر پورشافعی قدردانی کرد.
در حکم صادره از سوی حجه الاسلام جعفری به دکتر فرهنگ‌فر آمده است، با توجه به ضرورت بهره‌گیری از نظرات اعضای هیأت علمی دانشگاه در نیل به دانشگاه اسلامی تراز انقلاب اسلامی و با عنایت به تجربیات ارزشمند جناب‌عالی در مسائل علمی و فرهنگی به موجب این حکم به مدت سه سال به‌عنوان دبیر هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه بیرجند منصوب می‌شوید.

{رزومـه دکتر فرهنگ‌فر}

آخرین ویرایش۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰