انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران شعبه خراسان جنوبی، در دانشگاه بیرجند افتتاح شد

۲۶ آذر ۱۳۹۷ | ۲۳:۱۳ کد : ۱۲۰۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۷۱۲

شعبه خراسان جنوبی انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران روز دوشنبه 26 آذر 97 در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بیرجند افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر جواد میکانیکی دانشیار گروه آموزشی جغرافیا در مراسم نکوداشت یاد و خاطره پدر علم جغرافیای ایران گفت: در حال  حاضر نمایندگی دو شعبه انجمن علمی جغرافیا و انجمن علمی توسعه روستایی به دانشگاه بیرجند داده شده است و امیدواریم با رایزنی های صورت گرفته در آینده شاهد حضورشعبه ای از انجمن علمی جغرافیای ایران در دانشگاه باشیم.

دکتر میکانیکی با اشاره به اینکه  آموزش عالی در خراسان جنوبی، مدیون دانشگاه بیرجند و دانشگاه مدیون خدمات دکتر گنجی است  گفت: گذشت و تلاش بسیار از ویژگی‌های خاص اخلاقی این معلم اخلاق بود که این عامل باعث شد تا آخرین روز عمر خویش هیچ‌گاه دست از تحقیق و پژوهش برندارد.

وی عامل موفقیت این گروه آموزشی را عمل به توصیه های دکتر گنجی برشمرد و اظهار کرد: در انجام طرح آمایش استان گروه آموزشی جغرافیا سهم قابل قبولی داشته است.

وی بر انتقال اسناد، دست نوشته ها و کتب مرجع دکتر گنجی به دانشگاه بیرجند تأکید کرد و ادامه داد: بدین منظور تلاش خواهیم کرد تا موزه دکتر گنجی در دانشگاه بیرجند راه اندازی شود.

دانشیار دانشگاه بیرجند با اشاره به افتتاح رسمی انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران تصریح کرد: انجام امور آموزشی و پژوهشی در حوزه توسعه روستایی و اولویت بندی طرح های این حوزه از جمله فعالیت های این انجمن است.

در ادامه این مراسم دکتر حجی پور نایب رئیس انجمن  جغرافیا و برنامه ریزی ایران ضمن معرفی این انجمن پیام دکتر حسن افراخته رئیس انجمن را قرائت کرد

شایان ذکر است درپایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از اعضای فعال انجمن علمی جغرافیای دانشگاه بیرجند و چهار نفر از دانشجویان برتر این گروه تجلیل شد.

آخرین ویرایش۲۶ آذر ۱۳۹۷