معاون اداری و مالی دانشگاه بیرجند؛

۲۴ طرح عمرانی و زیربنایی دانشگاه در حال اجرا است

۱۵ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۸ کد : ۱۰۸۲۳ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۵۰۰
دکتر سیدوحید اسلامی، معاون اداری و مالی دانشگاه بیرجند گفت: درحال حاضر ۲۴ طرح عمرانی و زیربنایی با اعتبار هزینه شده ۴۸ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان در دانشگاه بیرجند در دست اجرا است.
۲۴ طرح عمرانی و زیربنایی دانشگاه در حال اجرا است

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند؛ دکتر سیدوحید اسلامی، معاون اداری و مالی دانشگاه بیرجند گفت: درحال حاضر ۲۴ طرح عمرانی و زیربنایی با اعتبار هزینه شده ۴۸ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان در دانشگاه بیرجند در دست اجرا است.
دکتر سیدوحید اسلامی با اعلام اینکه برای تکمیل این تعداد طرح که به‌صورت میانگین بین ۵ تا ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خبر داد: برای اتمام این پروژه‌ها به ۱۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.
 معاون اداری و مالی دانشگاه بیان کرد: تکمیل دانشکده ادبیات و علوم انسانی، احداث دانشکده هنر و دانشکده علوم تربیتی، احداث آزمایشگاه مرجع، مرمت ابنیه تاریخی مجموعه باغ امیرآباد، سالن اجتماعات پردیس شوکت آباد، فاز ۲ خوابگاه متاهلین، تکمیل پژوهشکده انار فردوس، فاز ۲ ساختمان آزمایشگاه‌های مهندسی، ساختمان نوآوری، احداث سردرب قدیم دانشگاه، احداث کمربندی، احداث سلف مکمل و احداث سالن ورزشی چند منظوره خواهران از شاخص‌ترین طرح‌های عمرانی دانشگاه بیرجند است.

وی با بیان اینکه سالن ورزشی چند منظوره خواهران با زیربنای هزار و ۸۰۰ مترمربع و با ۳۰ درصد پیشرفت فزیکی در دست اجرا است، اضافه کرد: برای این طرح یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و هفت میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.
وی گفت: احداث طرح سلف مکمل دانشگاه نیز با زیربنای ۱۰۰ مترمربع و با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.
دکتر اسلامی همچنین از پیشرفت ۹۰ درصدی احداث کمربندی (لاین دوم) دانشگاه بیرجند و توسعه پارکینگ ضلع جنوبی سازمان مرکزی و اجرای سه راه ادبیات و سازمان مرکزی خبرداد و گفت: برای این طرح ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن به یک میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.
وی اظهار داشت: فاز دوم آزمایشگاه‌های مهندسی نیز با زیربنای ۸۵۰ مترمربع و ۹۰ درصد پیشرفت فزیکی در دست اجرا است که تاکنون برای اجرای این طرح ۲ میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
وی با بیان اینکه پژوهشکده انار فردوس نیز با زیربنای هزار و ۲۵۰ مترمربع  از ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، اضافه کرد: تاکنون برای اجرای این طرح ۱۹۶ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن به سه میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.
دکتر اسلامی از پیشرفت ۹۰ درصدی دانشکده ادبیات و علوم انسانی با زیربنای ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح ۱۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل این طرح به  هشت میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.
وی با اشاره به اینکه دانشکده علوم تربیتی با زیربنای ۱۰ هزار و ۵۰۰ مربع و ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست، بیان کرد: دانشکده هنر نیز ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تاکنون در زمینه احداث آن هشت میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن به ۳۴ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.
معاون اداری و مالی دانشگاه بیرجند عنوان کرد: احداث آزمایشگاه مرجع نیز با زیربنای سه هزار و ۲۰۰ متر مربع و ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است که تاکنون در زمینه اجرای آن یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل این طرح به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.
دکتر اسلامی با بیان اینکه سالن اجتماعات دانشجویی پردیس شوکت آباد با زیربنای ۲ هزار مترمربع  از ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، اظهار داشت: تاکنون برای اجرای این طرح پنج میلیارد و ۳۸۶ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن به ۲ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.
وی گفت: همچنین برای مرمت ابنیه تاریخی مجموعه باغ امیرآباد با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۲ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام طرح به ۹ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

آخرین ویرایش۱۵ آذر ۱۳۹۹