معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند خبر داد:

تصویب اساسنامه و اعلام فراخوان برگزاری اولین مجمع عمومی انجمن دانش‌آموختگان

۱۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۶ کد : ۱۰۷۷۶ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۸۷۰
دکتر علی زنگوئی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند با اعلام خبر تصویب اساسنامه انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه بیرجند، گفت: اولین مجمع عمومی انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه بیرجند در نیمه دوم آذرماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.
تصویب اساسنامه و اعلام فراخوان برگزاری اولین مجمع عمومی انجمن دانش‌آموختگان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر علی زنگویی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند در مصاحبه اختصاصی با روابط عمومی دانشگاه بیرجند گفت: اساسنامه انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه بیرجند به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و هیأت مؤسس انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه تهیه و تصویب شد.
وی با اعلام این مطلب که دانش‌آموختگان دانشگاه می‌توانند از 5 لغایت 15 آذر 1399 از طریق لینک ثبت‌نام انجمن دانش‌آموختگان به نشانی birjand.ac.ir/farhangi/fa/news/10662 در این انجمن عضوشوند، افزود: تاریخ برگزاری این مجمع عمومی به‌صورت آنلاین در صورت عدم تمدید 17 آذر ساعت 18 خواهد بود و تمامی دانش‌آموختگان دانشگاه می‌توانند پس از ثبت‌نام در این انجمن در جلسه مجمع عمومی به‌صورت آنلاین به آدرس vc.birjand.ac.ir/gradutates شرکت نمایند.
دکتر زنگوئی ضمن دعوت از تمامی دانش‌آموختگان دانشگاه برای حضور در این انجمن بیان داشت: به منظور حفظ ارتباط میان دانش‌آموختگان دانشگاه بیرجند با دانشگاه و بهره‌مندی از امکانات و تجربیات علمی و عملی و به هنگام کردن سطح علمی دانش‌آموختگان، انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه بیرجند بر مبنای قوانین جمهوری اسلامی ایران و آئین‌نامه نحوه تشکیل انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی مصوب 6 اردیبهشت 1399 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شد.
وی با اشاره به اینکه دفتر مرکزی انجمن در دانشگاه بیرجند مستقر خواهد شد، عنوان کرد: اطلاع از وضعیت دانش‌آموختگان، ایجاد و حفظ ارتباط مستمر بین دانشگاه و دانش‌آموختگان به منظور آشنایی و بهره‌گیری مؤثر از امکانات و تجربیات علمی و عملی، کمک به رشد دانشگاه و اعتلای سطح علمی و فرهنگی اعضای انجمن، ساماندهی و جذب و هدایت کمک‌های مردمی و واحدهای اقتصادی برای پیشبرد امور انجمن و دانشگاه، ارج گذاشتن به مطالعات، تحقیقات، خلاقیت‌های علمی، تجربیات و خدمات ارزشمند دانش‌آموختگان، برقراری، حفظ ارتباط و همکاری متقابل بین انجمن، دانش‌آموختگان، مردم و نهادهای فرهنگی بخشی از اهداف این انجمن است.
وی در بخش دیگری از سخنانش شناسایی نیازهای علمی، اجتماعی، تحقیقاتی و فنی کشور و به اشتراک گذاشتن تجربیات و امکانات در راستای کمک به اشتغال اعضا را بخش دیگری از اهداف این انجمن ذکر کرد.
 معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه وظایف و فعالیت‌های انجمن را انتقال تجربیات شغلی و مهارتی دانش‌آموختگان شاغل در بخش‌های اجرایی، شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی، فراهم نمودن زمینه همکاری‌های علمی و مشاوره‌ای بین دانشگاه و سایر بخش‌ها با کمک اعضا، تلاش برای ارتقای سطح علمی و مهارتی اعضا به کمک دانشگاه، بالابردن دانش تخصصی و بینش فرهنگی اعضای انجمن، فراهم نمودن تسهیلات لازم برای استفاده اعضا از امکانات دانشگاه و سازمان‌های اجرایی، ارائه پیشنهادهای اصلاحی در مورد برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه به منظور کمک به اعتلای دانشگاه و جامعه، برقراری ارتباط با سایر انجمن‌های دانش‌آموختگان، کمک به تأسیس مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور کمک به رشد و توسعه علمی دانشگاه، منطقه و کشور دانست.
ایشان در مورد شرایط عضویت در این انجمن به داشتن یک مدرک تحصیلی از دانشگاه بیرجند یا عضویت در هیأت علمی دانشگا ه بیرجند اشاره کرد و اظهار داشت: افرادی که خدمات ارزنده علمی و فرهنگی انجام داده باشند، می‌توانند به دعوت شورای مرکزی یا به تقاضای خود و تأیید شورای مزبور به عنوان عضو افتخاری انجمن پذیرفته شوند.
وی با بیان اینکه در دوره‌های گذشته نیز اقداماتی برای ایجاد این انجمن صورت گرفت که در آن دوران تا مرحله تشکیل هیئت مؤسس و تدوین اساسنامه هم پیش رفت و بنا به دلایلی در آن زمان این مهم میسر نشد.
دکتر حسینی واشان، دکتر سیدمرتضی موسوی، دکتر محمد حجی پور ، دکتر عباس واعظ زاده،  دکتر امیر اشرفی، دکتر سیداحسان غیاثی و محمد جواد مشاوری‌نیا اعضای هیأت مؤسس این انجمن هستند.
هیئت مؤسس انجمن دانش‌آموختگان تاکنون نسبت به تدوین اساسنامه انجمن دانش‌آموختگان و ثبت انجمن اقدام نموده است که پس از برگزاری اولین مجمع عمومی و شروع به‌کار انجمن، هیئت مؤسس منحل می‌گردد.

آخرین ویرایش۱۱ آذر ۱۳۹۹