برگزاری کارگاه آشنایی با پروژه های تحقیقاتی استارتاپ زرشک

دومین پیش رویداد استارتاپ ویکند تخصصی زرناب

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۱۵ کد : ۲۷۴۶۲ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۵۸

دومین پیش رویداد استارتاپ ویکند تخصصی زرناب با نام آشنایی با پروژه های تحقیقاتی استارتاپ زرشک، در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت  ۱۴۰۳ ساعت ۱۰ در محل سالن آمفی تأتر پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر محمد حسین امینی‌فرد، عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند، معرفی مختصری از رویداد ملی زرناب ارائه داده و اظهار داشت: اگرچه استان خراسان جنوبی مهد تولید زرشک در کشور و دنیا است، اما با توجه به تولید سنتی این محصول استراتژیک در استان، مشکلات زیادی درحوزه تولید، فرآوری، صنایع تبدیلی و دارویی این محصول وجود داشته که باید برای حل آنها، گام‌های بلندی توسط دست اندرکاران زرشک و جامعه‌ی علمی این استان برداشته شود. 
ایشان در ادامه بصورت کاملا تخصصی به موضوع زرشک و چالش‌های پیش روی این محصول استراتژیک ورود کرده و تعدادی از پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی که می‌تواند در حوزه‌های مختلف زرشک انجام شده و باعث افزایش عملکرد کمی و کیفی این محصول شود را بیان کرد. این پروژه‌های در زمینه‌های تولید و  به‌زراعی زرشک، به‌نژادی و بیوتکنولوژی زرشک، آبیاری زرشک، خاک و تغذیه زرشک، آفات و بیماری‌های زرشک، علف‌های هرز زرشک، برداشت زرشک، مکانیزاسیون زرشک، فرآوری و صنایع غذایی زرشک، صنایع دارویی و بهداشتی زرشک، بازاریابی، تجارت و گردشگری زرشک برای حاضرین در جلسه تشریح شد.  
 عضو هیات علمی گروه باغبانی دانشگاه بیرجند، اظهار امیدواری کرد با انجام تحقیقات علمی و کاربردی از سوی محققین و صاحبنظران زرشک، شاهد شکوفایی و ارزش افزوده بیش‌تر این محصول مهم و استراتژیک استان باشیم. 
شایان ذکر است که این پروژه‌های پژوهشی به همت دکتر محمد حسین امینی‌فرد، عضو هیأت علمی گروه باغبانی دانشگاه بیرجند، تهیه و تنظیم شده و پژوهشگران و علاقمندان به حضور در رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب (۲۶تا۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

آخرین ویرایش۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳