در پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست برگزار شد؛

چهارمین پیش‌رویداد استارتاپ ویکند تخصصی زرناب

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۴ کد : ۲۷۷۶۶ اخبار دانشکده‌ها
تعداد بازدید:۶۳۰
چهارمین پیش‌رویداد استارتاپ ویکند تخصصی زرناب با عنوان کمک به ایده‌پردازی تولید فناورانه فرآورده‌های دارویی و غذایی از زرشک با سخنرانی مهندس پویان، در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل سالن آمفی تئاتر پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه بیرجند برگزار شد.
چهارمین پیش‌رویداد استارتاپ ویکند تخصصی زرناب

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این جلسه دکتر اکبری، رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه، دکتر ضیایی، مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی، دکتر نوعی، مسئول هسته کارآفرینی دانشکده کشاورزی، مهندس پویان، رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زرشک و عناب، دکتر آذری و دکتر بهدانی از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی، اساتید دانشکده کشاورزی و جمعی از دانشجویان و علاقمندان به حوزه زرشک  ورویدادهای استارتاپی حضور داشتند. 
در ابتدای این جلسه، مهندس جعفری ، کارشناس مرکز نوآوری، ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان و حاضرین در جلسه، رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب را معرفی کرده و سپس دکتر اکبری از تلا‌ش‌های انجام شده در جهت برگزار هر چه بهتر این رویداد تشکر کرده و خواستار حضور پررنگ‌تر دانشجویان دانشکده کشاورزی در این رویداد ملی شدند. در ادامه مهندس پویان، رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زرشک و عناب، به معرفی محصول استراتژیک زرشک پرداخته و فرآورده‌های مختلف حاصل از آن را برای حاضرین در جلسه تشریح کردند. ایشان با بیان اینکه می‌توان بیش از 52 فرآورده از این محصول به عمل آورد، از اعضای هیات علمی و دانشجویان درخواست کرد تا نگاه جدی‌تری به این محصول داشته و در جهت معرفی بیشتر آن و هویت‌سازی استان خراسان جنوبی برای زرشک، گام‌های جدی‌تری بردارند. ایشان با تشکر از مجموعه دانشگاه بیرجند برای ورود به این موضوع و برگزاری رویداد ملی استارتاپ ویکند زرناب، اظهار امیدواری کردند ایده‌های برتر این رویداد، بتوانند چالش‌های پیش‌روی این محصول را حل کنند. 
در پایان این نشست صمیمی نیز تعدادی از دانشجویان شرکت‌کننده در سایر استارتاپ‌ ویکندهای برگزار شده، به بیان تجربیات خودشان پرداخته و فضای سه روزه پر از شور و نشاط آن را برای سایر دانشجویان بازگو کردند. شایان ذکر است که رویداد ملی استارتاپ ویکند تخصصی زرناب در روزهای دوم تا چهارم خرداد ماه 1403 در محل سالن امید دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد. نمایشگاه جانبی از ایده تا محصول نیز از روزهای اول تا سوم خرداد ماه دایر خواهد بود.

آخرین ویرایش۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳