آغاز رقابت ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب کنکور سراسری(نوبت اول) در استان خراسان جنوبی

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۸ کد : ۲۷۴۸۵ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۸۵۱
همزمان با آغاز نوبت اول آزمون سراسری سال  ۱۴۰۳، صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، تعداد ۲۹۵۹ داوطلب در گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در دانشگاه بیرجند همزمان با سراسر کشور به رقابت با یکدیگر پرداختند.
آغاز رقابت ۱۴ هزار و ۹۰۰ داوطلب کنکور سراسری(نوبت اول) در استان خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، نوبت اول کنکور سراسری سال 1403 در گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی همزمان با سراسر کشور در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
در این رقابت 3307 داوطلب شامل 1903 نفر زن و 1404 مرد در پردیس علوم، پردیس مهندسی، پردیس علوم رفتاری، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، سالن امید و سالن ورزشی فجر دانشگاه بیرجند به رقابت پرداختند. 
همزمان با آغاز کنکور سراسری، این آزمون در 10 شهرستان استان خراسان جنوبی نیز برگزار می‌شود.
 تعداد 14900 داوطلب در  تمامی  گروه‌های آزمونی نوبت اول کنکور سراسری، در استان خراسان جنوبی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که از این تعداد 6354 داوطلب در دانشگاه بیرجند در آزمون شرکت می‌کنند.
همزمان با برگزاری آزمون داوطلبان گروه‌های آموزشی علوم ریاضی و علوم انسانی، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس ستاد استانی آزمون سراسری در خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان از روند برگزاری آزمون بازدید به عمل آوردند.
به داوطلبان آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی دو دفترچه داده شد که دفترچه شماره ۱ شامل درس ریاضی با ۴۰ سوال و ۷۰ دقیقه زمان پاسخگویی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی بود. همچنین در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی نیز دو دفترچه در اختیار داوطلبان قرار گرفت که دفترچه شماره ۱ شامل دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی با ۸۰ سوال و ۸۵ دقیقه زمان پاسخگویی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد با ۸۰ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی است.
شایان ذکر است؛ در کل کشور تعداد ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی شرکت کردند که از این تعداد ۴۷ هزار و ۱۱۲ نفر معادل ۳۷ درصد داوطلبان زن و تعداد ۸۱ هزار و ۲۵۰ نفر معادل ۶۳ درصد داوطلبان مرد بودند. در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در کل کشور تعداد ۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب شامل تعداد ۲۵۰ هزار و ۳۴۵ نفر معادل ۶۵ درصد داوطلبان زن و تعداد ۱۳۴ هزار و ۶۱۵ نفر معادل ۳۵ درصد داوطلبان مرد بودند.
داوطلبان صبح پنجشنبه در گروه‌‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی و بعدازظهر پنجشنبه در گروه هنر، و گروه زبان‌های خارجی و صبح جمعه در گروه‌ علوم تجربی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.
فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸ صبح و بعدازظهر ساعت دو و نیم بعدازظهر آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و دو بعدازظهر بسته خواهد شد.

آخرین ویرایش۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳