به همت بسیج خاتم الانبیاء(ص) دانشگاه برگزار شد

مراسم افطاری اعضای پایگاه بسیج دانشگاه

۲۶ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۴:۴۱ کد : ۲۷۳۴۹ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۴۵
مراسم افطاری اعضای پایگاه بسیج خاتم الانبیاء(ص) دانشگاه بیرجند با حضور ۲۲۰ کارمند دانشگاه در مزار بی بی زینب خاتون برگزار شد.
مراسم افطاری اعضای پایگاه بسیج دانشگاه

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در مراسم افطاری کارکنان دانشگاه بیرجند، حجت الاسلام جعفری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک عید سعید فطر، به قرائت آیه ۱۳۸ سوره بقره (صِبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً وَ نَحْنُ لَهُ عابِدُونَ‌؟ پرداخت و گفت: (این است) رنگ‌آمیزى الهى و کیست بهتر از خدا در نگارگرى؟ و ما تنها او را عبادت مى‌کنیم. ایشان به ذکر نکاتی پیرامون این آیه شریفه پرداخت و افزود: صبغه الله اشاره به رنگ الهی دارد، همه‌ى رنگ‌ها به مرور زمان کم رنگ و بى‌رنگ مى‌شوند. دیر یا زود از بین می روند، امّا رنگ خدایى همیشگى و پایدار است، رنگی که تغییر نمی کند و سراسر وجود فرد را در برمیگیرد.
ایشان در ادامه با توجه به دیدار رمضانی دانشجویان با مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر سه وظیفه اصلی دانشگاه که عبارتند از: ۱) عالم تربیت کند ، ۲) علم تولید کند، ۳) به تربیت عالم و تولید علم جهت بدهد، نکاتی را مطرح کرد.
وی افزود: مخاطبان این سه وظیفه تنها دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه نیستند بلکه کارکنان به عنوان یاوران علمی مجموعه دانشگاه نیز مخاطب هستند و ما باید در راستای تحقق این اهداف تلاش کنیم.
ایشان در پایان از حضور همکاران و تلاش همه عوامل بسیج خاتم الانبیاء(ص) کارکنان دانشگاه که در برگزاری مراسم نقش داشتند، تشکر و قدرانی کرد.
مراسم افطاری بسیج کارکنان همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان در مزار کاهی برگزار می‌گردد.

آخرین ویرایش۲۶ فروردین ۱۴۰۳