مراسم درختکاری در پردیس دانشگاه برگزار شد

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۶ کد : ۲۷۱۸۰ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۱۳۶
آیین درختکاری با حضور اعضای هیأت رئیسه، شورای دانشگاه، جمعی از دانشجویان، کارکنان و اعضای انجمن انرژی های تجدید پذیر و انجمن مدیریت سبز در روز یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ در پردیس شوکت آباد برگزار شد.
مراسم درختکاری در پردیس دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در آغاز مراسم درختکاری، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه، ضمن تشکر از همکاران سخت‌کوش فضای سبز که زیبایی دانشگاه مرهون تلاش این عزیزان است، روز درختکاری را گرامی‌داشت و از تمام افرادی که به عرصه فضای سبز دانشگاه اهتمام ویژه دارند قدردانی کرد.
دکتر لامعی گفت: درخت و درختکاری و فضای سبز در فرهنگ دینی ما ساحت بسیار بزرگی را به خود اختصاص داده است و همچنین در فرهنگ عتیق و غنی ایران اسلامی و بزرگان قطع یک درخت برابر با قطع حیات یک انسان است. وی از کمیته منظر دانشگاه و بطور ویژه از دکتر خلیل نژاد، دبیر کمیته و مهندس صفایی و رضا حسن زاده که در پویایی و نشاط دانشگاه تلاش می‌نمایند تشکر و قدردانی کرد و گفت: اقدامات خوبی پس از تشکیل کمیته منظر در فضای سبز دانشگاه رقم خورده است. گلخانه دانشگاه نه تنها بایستی فعال شود بلکه دانشگاه این قابلیت را  دارد که صادر کننده گل و گیاه در سطح شهر باشد که تاکنون قسمتی از این مهم مهیا شده است.
در ادامه، مهندس صفایی، مشاور و ناظر فضای سبز دانشگاه به برنامه‌های انجام شده در این بخش اشاره کرد و گفت: در کمیته منظر دانشگاه برنامه‌ریزی بسیار تخصصی برای بهبود فضای سبز انجام شده است که یکی از برنامه‌ها در بخش فضای سبز، تولیدات، جانمایی و کاشت تولیدات با توجه به اقلیم و کارآیی است. وی  موضوع اقلیم و هدف از تولید گونه‌ها را برشمرد و افزود: با فعالیت انجام شده در طی چند ماه گذشته در گلخانه‌ها و خزانه گل و گیاه دانشگاه، امید است در سال جاری بیش از 100 هزار قلمه و گلهای فصلی تولیدی در فضای سبز دانشگاه کاشته شود. همچنین در بخش گلهای فصلی تنوع بسیار خوبی را ایجاد نموده‌ایم و  حدود 60 هزار قلمه از گیاهان زینتی در سه گلخانه کاشت شده است. وی گفت: گامهای مؤثری با کمک متخصصین فضای سبز برداشته شده است که در آینده تغییرات را در طراحی کاشت و موارد تخصصی و تولیدات و زیباسازی منظر شاهد خواهیم بود.
مهندس صفایی با قدردانی از دقت نظر دکتر لامعی و سایر مدیران دانشگاه به کمیته منظر و بخش فضای سبز، افزود: لازم است از همکاران فضای سبز که پرسنل کارآزموده این بخش هستند صمیمانه قدردانی کرد. ایشان ادامه داد: از حدود دو ماه پیش با در نظر گرفتن مسائل فنی این منطقه برای کاشت درختان مثمر در نظر گرفته شد و با انجام تسطیح، آزمایش خاک و طراحی و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار با همکاری مدیریت محترم عمرانی این منطقه درختکاری خواهد شد. وی در توضیح درختان کاشته شده در این منطقه گفت: با توجه به عدم وجود درختان غیرمثمر در این بخش تصمیم گیری شد تا درختان توت مثمر منطقه بیرجند و عناب کاشته شود و دو باغ توتستان و عنابستان ایجاد خواهد شد.
همچنین در پایان، رئیس دانشگاه با همراهی مدیران حاضر در مراسم، با اهدای لوح تقدیر و  کارت هدیه از تلاشهای مثمر ثمر همکاران سخت کوش فضای سبز دانشگاه تقدیر کرد.

آخرین ویرایش۲۰ اسفند ۱۴۰۲