بازدید رئیس دانشگاه از گلخانه‌ها و فضاهای تولیدی گل و گیاه

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۸ کد : ۲۷۱۷۹ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۹۱۱
به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، دکتر احمد لامعی، رئیس دانشگاه امروز یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲، از گلخانه‌ها و فضاهای تولیدی گل و گیاه دانشگاه بازدید کرد. 
بازدید رئیس دانشگاه از گلخانه‌ها و فضاهای تولیدی گل و گیاه

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این بازدید که دکتر سیدسعید محمدی، رئیس حوزه ریاست، دکتر حسین فرزانه پور، معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر سیدمحمدرضا خلیل نژاد، مدیر روابط عمومی و  رضا حسن زاده، رئیس اداره تدارکات، رئیس دانشگاه را همراهی می‌کردند، آخرین وضعیت تولید گل و گیاه توسط  مهندس مهران صفایی، ناظر و مشاور فضای سبز دانشگاه بیان گردید.
مهندس صفایی در خصوص فرایند تولید و تکثیر حدود ۶۰ هزار قلمه گیاه زینتی توضیحاتی ارائه کرد. نحوه محافظت از قلمه‌ها در سرمای اخیر شهر بیرجند که دما تا منفی ۱۰ درجه سانتیگراد افت نمود، برنامه‌ریزی انتقال گلها و گیاهان زینتی به صحن اصلی و فضاهای سبز دانشگاه ، لزوم توسعه خزانه گل و گیاه، و لزوم تاسیس استخر ذخیره آب برای تامین آب بخشهای جدید فضاهای سبز تولیدی، از دیگر توضیحات فنی آقای مهندس صفایی در این بازدید بود.
وی با قدردانی از حمایت‌های ویژه ریاست دانشگاه در خصوص توسعه کیفی و کمی منظر دانشگاه، وجود کمیته فنی معماری منظر را از برکات این دوره مدیریت دانشگاه دانست.
همچنین دکتر احمد لامعی، رئیس دانشگاه نیز با ذکر اعضای کمیته معماری منظر و دبیر کمیته، از تمامی همیاران فنی، اجرایی و پشتیبانی این حوزه قدردانی کرد. وی از زحمات تمامی دست اندرکاران فضای سبز دانشگاه، به طور ویژه از آقای مهندس صفایی و آقای رضا حسن زاده تقدیر و تشکر، و اظهار امیدواری کرد که به زودی شاهد تغییر چهره دانشگاه بیرجند و تبدیل آن به دانشگاهی سرسبزتر، پرنشاط تر و زیباتر باشیم.

آخرین ویرایش۲۰ اسفند ۱۴۰۲